آغاز تزریق واکسن کرونا برای سمنانی‌های بالای ۶۵ سال

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۴:۲۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۲
آغاز تزریق واکسن کرونا برای سمنانی‌های بالای ۶۵ سال
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۵ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ار امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش برنا؛ نوید دانایی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال انجام شده بود و نوبت دوم واکسن اغلب این افراد تزریق شده است و با توجه به واکسن های تحویلی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این هفته، امروز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال آغاز شد.

وی ادامه داد: افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند با مراجعه به سامانه " salamat.gov.ir" و ثبت نام در این سامانه، طبق پیامک دریافتی که زمان مراجعه برای این افراد مشخص شده است، به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه کنند.   

وی افزود: افراد بالای ۶۸ سال در اولویت اول هستند و با توجه به واکسن های دریافتی تمام افراد در گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال واکسینه خواهند شد.

رئیس دانشگاه با تاکید بر این‌ که سرعت واکسیناسیون به واکسن های تحویلی به دانشگاه بستگی دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰ هزار واکسن (دوز اول و دوز دوم) در مجموعه استان تحویل و تزریق شده است و این دانشگاه توان این را دارد که روزانه حدود ۵ هزار واکسن را تزریق کند و امیدواریم با تحویل واکسن های بیشتر به ویژه ورود واکسن های ایرانی به چرخه تزریق که این امر آغاز شده است، بتوانیم به روند تزریق واکسن علیه کووید ۱۹ سرعت بخشیم.

دانایی در پایان اذعان کرد: متاسفانه با توجه به شیوع  ویروس دلتا در داخل کشور، استان های مجاور ما در وضعیت رنگ بندی قرمز قرار گرفتند و این هشدار وجود دارد که با رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی شاید این شرایط برای استان ما هم رخ دهد.

 

نظر شما