آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۲۷ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۵:۰۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۸۵۷۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۲۷ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا 27 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ در آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در اپلیکیشن ماسک شهرستان‌های سمنان و گرمسار در فهرست مناطق قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت رنگ‌بندی در شاهرود، دامغان و مهدیشهر نارنجی و در میامی، آرادان و سرخه زرد است.

بر اساس آنچه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان می‌گویند؛ قرار گرفتن استان سمنان در همسایگی استان‌هایی نظیر تهران و مازندران موج جدید شیوع کرونا را رقم زده است و البته بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بی تأثیر نبوده است؛ این در حالی است که استان سمنان در کشور تا پیش از این در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

بی‌شک تشدید محدودیت‌های کرونایی و جدیت مردم در رعایت پروتکل‌ها و برپا نشدن تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی می‌تواند شرایط موجود را بهبود ببخشد و حداقل مانعی باشد برای تغییر رنگ دیگر شهرستان‌های استان سمنان باشد.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز اظهار داشت: عادی انگاری نسبت به کرونا این روزها در بین مردم شایع شده است و همین عادی انگاری‌ها و سهل‌ انگاری‌ها تبعا به گسترش شیوع کرونا در استان سمنان دامن می‌زند.

وی بیان کرد: با وجود قرمز شدن 2 شهرستان سمنان و گرمسار مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته جدیت نشان دهند و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم  پزشکی استان سمنان با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان  گفت: آمار ابتلا و بستری‌ها در استان سمنان به شکل گسترده‌ای رو به افزایش است و این مسئله نشان می‌دهد مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت شده‌اند.

دانایی با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در پیک پنجم شیوع کرونا گفت: برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا مردم باید بسیاری از رفتارهای پرخطری که این روزها شاهد و ناظر آن هستیم را کنار بگذارند.

وی استفاده کردن از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و نرفتن به مسافرت را بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش ابتلا به کرونا در بین مردم عنوان کرد و گفت: در 72ساعت گذشته 83 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی و در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مورد آغاز ثبت نام واکسیناسیون برای افراد 60 سال به بالا گفت: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از دریافت پیامک نوبت دهی در زمان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دانایی تصریح کرد: با دریافت محموله‌های جدید واکسن به ویژه از نوع ایرانی روند واکسیناسیون گروه های هدف در استان سمنان سرعت می‌گیرد.

وی بیان کرد: واکسنی که در این دوره تزریق می‌شود از دو نوع واکسن شامل کووایران برکت و سینوفارم چین است.

در شرایط کنونی در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم انتظار می‌رود مسئولان ستاد کرونا نیز نظارت‌های جدی‌تری نسبت به اعمال محدودیت‌ها داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز