امام جمعه سمنان:

رئیس جمهور با برنامه تامین آب به توسعه استان کمک کند

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۵:۴۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۵۰۳۰
رئیس جمهور با برنامه تامین آب به توسعه استان کمک کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: پیگیری و اجرای مصوبات قبلی برای رفع مشکل کم‌آبی و تامین آب پایدار برای توسعه مورد توجه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در سفر به این استان باشد.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: محور اصلی مشکلات در استان سمنان کم آبی است و رفع این مشکل نقشی مهم در توسعه استان سمنان دارد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» ادامه داد: تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مورد توجه آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: گره‌گشایی از مشکلات صنایع، رونق اقتصادی، توسعه و اشتغالزایی را برای استان سمنان به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: گردشگری صنعتی درآمدزا و اشتغال آفرین محسوب می‌شود و بر همین اساس انتظار می‌رود تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان با توجه به ظرفیت ها و سابقه تاریخی استان در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: کمک دولت در زمینه حمایت و توسعه بومگردی به منظور اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و حفظ فرهنگ بومی و محلی در اولویت باشد.

در استان سمنان حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می‌شود که ۸۷ درصد در بخش کشاورزی، حدود هشت درصد در بخش صنعت و خدمات و حدود پنج درصد در بخش آب آشامیدنی مصرف می‌شود. بیش از ۸۰ درصد از آب تولیدی استان از منابع زیرزمینی تامین می شود که این میزان اگر ۴۰ درصد باشد بحرانی محسوب می شود و اکنون نشاندهنده فوق بحرانی بودن میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی در استان سمنان است. 

استان سمنان سالانه حدود ۱۳۴ میلیون مترمکعب کمبود آب دارد.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری شامگاه شنبه هشتم آبان در توئیتی از سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به استان سمنان خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در این توئیت نوشت: در ادامه سفرهای استانی، رئیس جمهوری اواخر هفته جاری به استان سمنان سفر ‌می‌کند.

مرتضوی افزود: برنامه ریزی سفر و بررسی مشکلات استان طی چندین جلسه تخصصی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرا تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز