استاندار سمنان: باید شاخص‌های وسعت و پراکندگی در توزیع بودجه محرومیت‌زدایی لحاظ شوند

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۳:۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۸۱۲۱
استاندار سمنان: باید شاخص‌های وسعت و پراکندگی در توزیع بودجه محرومیت‌زدایی لحاظ شوند
استاندار سمنان گفت: توزیع اعتبارات مربوط به محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور تنها بر ملاک جمعیت نباشد و وسعت سرزمینی و پراکندگی جمعیت نیز در این زمینه معیار باشد.

به گزارش برنا؛ سیدمحمدرضا هاشمی در پنجمین نشست قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری، در حضور خان‌احمدی، ناظر عالی جهاد آبرسانی وزارت نیرو، تاکید کرد: پیشنهاد داریم تا شاخص های محرومیت، جمعیت به‌ همراه وسعت و پراکندگی، در امر توزیع اعتبارات ملی به ویژه در بحث محرومیت زدایی مَد نظر باشد.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها و تامین امنیت‌ کویر، تخصیص اعتبارات مطلوب در راستای توجه به روستاها و مناطق محروم امری ضروری است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰ روستای استان در حال حاضر با تانکر آبرسانی می شود، یادآور شد: ضرورت دارد اقدامات لازم در راستای محرومیت‌زدایی و آبرسانی به این روستاها در دستور کار باشد.

هاشمی اضافه کرد: امکانات استان سمنان به منظور بحث آبرسانی به مناطق محروم بسیج خواهد شد.

استاندار سمنان ابراز داشت: در حوزه های عمرانی، راه سازی، مسکن و آبرسانی ورود قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی امری ارزشمند است و شاهد کیفیت و کمیت کار در این حوزه ها بودیم.

سمنان استان ۷۰۲ هزار نفری از کم‌جمعیت‌ترین استانهای کشور است، ولی از نظر وسعت هفتمین استان گسترده کشور محسوب می شود که پراکندگی جمعیت، تعدد روستاهای دورافتاده، وجود نقاط بیابانی، خشک و نیمه‌خشک، قراردادشتن در گلوگاه ارتباطی غربی-شرقی و شمالی- جنوبی، طولانی بودن محورهای ارتباطی و عبور چندده میلیونی مسافران، ضرورت توجه اعتباری ویژه به استان را دوچندان کرده است.

ضرورت مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان

استاندار سمنان در آیین تجلیل از معلولین ، خانواده و فعالین حوزه افراد دارای معلولیت استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری هم افزود: اختصاص و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال ویژه معلولان و توانمند سازی این قشر از جامعه موضوعی ضروری است.

ویبیان کرد که معلولیت باعث ناتوانی نخواهد شد و با اراده و خودباوری می توان به موفقیت های فراوانی دست یافت که شما معلولان توانمند و برتر این مهم را تحقق بخشیدید.

وی با تاکید بر مناسب سازی اماکن عمومی برای تسهیل در امر دسترسی معلولان، ابراز داشت: در بحث تسهیلات تبصره ۱۶، تلاش می شود تا اعتبار خوبی برای توانمندسازی افراد معلولان استان اختصاص دهیم.

هاشمی اضافه کرد: در اجرای طرح های عمرانی و احداث مسکن باید همواره موضوع تدوین پیوست مناسب سازی ویژه معلولان در نظر گرفته شود.

وی گفت: در بحث حمایت از نخبگان‌ معلول نیز اقدامات لازم از طریق بنیاد نخبگان استان به منطور حمایت از این افراد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تعداد معلولان استان سمنان را بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر دانست ‌که‌ از این تعداد یکهزار نفر دانش آموز هستند و مطالبات و دغدغه های آنان پیگیری خواهد شد.

استاندار سمنان در پایان گفت: مدیران کل مربوطه استان در بحث مناسب سازی، مسکن ، توانمندسازی و رفع دغدغه ها و مشکلات معلولان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز