رئیس دادگستری سمنان: اعلام قطعی خودکشی یا قتل "زهرا برناکی" نیاز به تحقیقات دارد

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۰:۲۷:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۹۲۶۰
رئیس دادگستری سمنان: اعلام قطعی خودکشی یا قتل زهرا برناکی نیاز به تحقیقات دارد
‌رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن صدور دستور قضائی بررسی علت فوت زهرا برناکی، گفت:‌ اظهارنظر قطعی درباره فوت بر اثر خودکشی یا قتل، مستلزم تحقیقات تکمیلی است.

به گزارش برنا؛ محمد‌جعفری عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: ‌عصر روز ششم خردادماه زهرا برناکی، از ورزشکاران کشور بر اثر سقوط از یک ساختمان چهارطبقه، به‌‌شدت دچار جراحات و صدماتی شده و پس از انتقال به یکی از مراکز درمانی، تلاش‌های کادر درمان نتیجه‌بخش نبوده و فوت کرد.

وی افزود: فرضیه‌های مختلفی برای اعلام نظر صحیح فوت مرحومه زهرا برناکی وجود دارد اما اعلام قطعی خودکشی، قتل یا وقوع حادثه، مستلزم تحقیقات تکمیلی قضایی و پلیسی است و نباید از روی ظن و گمان غیر موثق صحبت کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: پرونده تحت نظر مقام قضایی صلاحیت‌دار بوده و با صدور دستورات قانونی لازم به ضابطین تخصصی برای تعیین علت فوت در جریان است.

‌عبداللهی خاطرنشان کرد: چنانچه به لحاظ رعایت موارد قانونی برای اعلام نظر قطعی علت فوت خانم زهرا برناکی، منع انتشاری وجود نداشته باشد، نتیجه تحقیقات منتشر خواهد شد.

زهرا برناکی، عضو تیم ملی و صاحب 6 مدال در رشته دوومیدانی کشوری و پاراآسیایی جاکارتا 2018، ساعت 5 عصر روز گذشته بر اثر سقوط از یک ساختمان چهارطبقه به‌شدت دچار جراحت و شکستگی‌های متعدد شد و بلافاصله پس از اطلاع به مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و با اعزام نیروهای این مرکز، به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافت.

اقدامات درمانی برای این ورزشکار تا ساعت 7 شب با استفاده از همه توان و ظرفیت‌های پزشکی انجام شد؛ اما همه این اقدامات درمانی به‌علت شدت جراحات بی‌نتیجه ماند و زهرا برناکی 33ساله، در شامگاه ششم خردادماه سال 1402 درگذشت.

برناکی قهرمان رشته ورزشی تیراندازی با تفنگ بادی در رده‌های استانی، ملی و بین‌المللی بود و همسر وی نیز عضو تیم پاراتیراندازی جمهوری اسلامی ایران و صاحب 10 مدال طلا و نقره کشوری در رشته دو‌ومیدانی جانبازان و معلولین است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز