مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری سمنان خواستار شد:

تشکیل اتاق فکر به عنوان بازوی مشورتی مدیران عالی

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۱۰:۳۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۶۱۲۸
تشکیل اتاق فکر به عنوان بازوی مشورتی مدیران عالی
گردهمایی تخصصی آموزش و پژوهش استان سمنان به ریاست مرتضایی قهرودی مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری و با حضور اعضاء و رابطین دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا  از سمنان و به نقل از روابط عمومی استانداری، گردهمایی تخصصی آموزش و پژوهش استان سمنان به ریاست مرتضایی قهرودی، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری و با حضور اعضاء و رابطین دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری در این گردهمایی با اشاره به نامگذاری سال 1394 به سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به ضرورت تبیین مولفه های مبتنی بر برنامه سال 94 در راستای رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و اهتمام به عملیاتی نمودن آن در حوزه آموزش و پژوهش استان تاکید و اجرای نمودن سیاست های کلان ریاست محترم جمهور و مقام عالی استان را خواستار شد.

ایشان ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده مدیران دستگاه ها ی اجرایی و استانداری و پیگیری های رابطین دستگاه های اجرایی در راستای تحقق سیاست ها و اجرای قوانین، مقررات و آئین نامه های مرتبط به آموزش و پژوهش به ضرورت توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهش محور جهت ارتقاء کارآمدی سازمان و تعالی و توسعه جامعه تاکید نمود.

مرتضایی آموزش را فرایندی در راستای انطباق و سازگاری کارکنان با محیط متحول سازمانی به منظور انطباق بهتر سازمان با محیط بیرونی آن دانست. وی آموزش را در توسعه فردی، خانوادگی و پیشرفت و ارتقای استان ضروری و انجام اقدامات و راهکارهای گفتمان سازی و توسعه و ترویج خلاقیت و نوآوری محیط های علمی، آموزشی و سازمان ها را با شرط هدفمند و کاربردی بودن و معطوف به رفع نیازهای استان سمنان را موثر قلمداد کرد.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بر تشکیل هسته های مشورتی، آموزشی و پژوهشی با موضوع توسعه و آمایش سرزمینی همراه با خلاقیت و نوآوری به منظور عملیاتی نمودن تصمیمات کلان استان در دستگاه ها تاکید داشت .

تشکیل اتاق فکر به عنوان بازوی مشورتی مدیران عالی برای عملیاتی نمودن سیاست ها و برنامه های کلان استان، تکمیل بانک اطلاعات استادان (با مدرک دکتری، تجربه کاری کافی، صاحب تالیفات کاربردی و سابقه تدریس مرتبط)، بازنویسی درسنامه ها با آخرین یافته های علمی روز، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، ترمیم و ارتقای تجهیزات فضا های آموزشی، برنامه ریزی برای حل مشکلات استان در فضای پژوهشی و برگزاری نشست های ماهانه در دستگاه های استان با حضور مدیران آن دستگاه برای تعامل و همفکری و تقویت جایگاه رابطین از جمله برنامه های مطرح شده از سوی مدیر کل آموزش و پژوهش در جلسه مذکور بود.

در ادامه جلسه، در مورد 157 دوره آموزشی برگزار شده در سال 93 در زمینه دوره های آموزشی توجیهی بدو خدمت، مدیریتی، شغلی، عمومی و فرهنگی، مصوب شورای فنی استان و مهارت های فناوری اطلاعات توسط ملک پور کارشناس مسئول دفتر آموزش و پژوهش گزارش کاملی ارائه گردید.

همچنین در این جلسه گزارشی نیز پیرامون پژوهش های در دست اجرا با عنایت به آیین نامه بند 116 قانون بودجه که کد رهگیری را دریافت کرده اند، بصورت پاورپونت ارائه شد.

نظر شما