به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

رئیس و کارکنان حوزه هنری استان سمنان با خانواده شهدای هنرمند سمنان دیدار کردند

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۰۹:۵۰:۳۴
کد خبر: ۲۷۷۰۲۵
رئیس و کارکنان حوزه هنری استان سمنان با خانواده شهدای هنرمند سمنان دیدار کردند
رئیس و کارکنان حوزه هنری استان سمنان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور در منزل شهید هنرمند با خانواده این شهید دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ،رئیس و کارکنان حوزه هنری استان سمنان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور در منزل شهید هنرمند «محمد مهدی محب شاهدین» با خانواده این شهید دیدار کردند.

این دیدار که صبح روز یکشنبه 23 فروردین ماه سال جاری و در چهارمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی که به عنوان روز هنر انقلاب ، سینما و تئاتر نامگذاری شده، انجام شد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سمنان نیز حضور داشت.

مادر شهید محمد مهدی محب شاهدین در این دیدار گفت: فرزندم عاشق شهادت بود و آرزویی جز شهادت نداشت و به آرزوی بزرگش رسید و امروز شهادت او، بزرگترین افتخار برای من است.من هرگز اعتقاد ندارم که فرزندم مرده است، چراکه او زنده است و وجود او را همیشه کنار خود احساس می‌کنم.

وی در بیان خصوصیان اخلاقی شهید محب شاهدین گفت: فرزندم بسیار با اخلاق، متدین، مهربان و خنده رو بود، او عاشق شهادت بود و شهادت بزرگترین آرزویش بود.

در دوران رژیم ستم شاهی با نوشتن انشایی علیه حکومت، از دبیرستان اخراج می‌شود. او با ادامه مبارزه علیه رژیم دستگیر شده و به زندان می‌افتد.در زندان تحت شکنجه قرار می‌گیرد و با این که فک او را شکسته و پشتش را می‌سوزانند اما حاضر به لو دادن دوستان و مبارزان نمی‌شود و ساواک را ناکام می‌گذارد.

شهید محمد مهدی محب شاهدین یک دوربین لومیتر داشت که با آن عکاسی می کرد و در خانه قدیمی پدری شان لابراتواری به راه انداخته بود و کار ظهور و چاپ عکس را انجام می داد .قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عده‌ای نمایش‌نامه‌ی سربداران را در مسجد مهدیه سمنان اجرا کردند. از آن جا که رژیم با متن و محتوای آن مخالف بود، عده‌ای از ساواکی‌ها را به اطراف مسجد فرستاد تا او و دوستانش را دستگیر کنند. با این که کوچه پر از مأموران رژیم بود اما مهدی با هوشیاری از پشت مسجد فرار کرد و راهی مشهد مقدس شد. چند روزی در مشهد ماند و سپس برگشت.

شهید محمد مهدی محب شاهدین با پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه می‌شود و از سال پنجاه و هشت به غرب کشور اعزام می‌شود. در روانسر، کامیاران، تکاب و گیلان‌غرب نیروهای ضدانقلاب و گروهک‌ها را سرکوب می‌کند. با شروع جنگ تحمیلی به جنوب اعزام شده و در عملیات‌های طریق‌القدس(آزادسازی بستان)، فتح‌المبین (دشت عباس) و رمضان شرکت می‌کند. قبل از عملیات محرم، صیغه‌ی عقدش با همسرش بسته می‌شود و فقط چند ساعتی در منزل آنها می‌ماند. فردای آن روز خودش را به جنوب رسانده و با نوشتن وصیت‌نامه و شرکت در عملیات محرم به آرزوی دیرینه‌ی خودش می‌رسد.

سردار شهید محمدمهدی محب شاهدین، اولین فرمانده گردان از استان سمنان و از پایه‌گذاران سپاه پاسداران در این استان است، شهید محمدمهدی محب شاهدین در سال 1361 و در منطقه عین خوش دهلران، در «عملیات محرم» به شهادت رسید.

شایان ذکر است در روز 22 فروردین نیز رئیس و کارکنان حوزه هنری استان سمنان با حضور در منزل شهید هنرمند«حسین حاجی علیان» در شهرستان مهدیشهر با خانواده این شهید دیدار کردند.

نظر شما