به مناسبت هفته جوان؛

مناجات شعبانیه در مسجد اهل بیت سمنان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۲:۲۷:۵۷
کد خبر: ۲۸۸۰۸۰
مناجات شعبانیه در مسجد اهل بیت سمنان برگزار شد
به مناسبت هفته جوان مناجات شعبانیه در مسجد اهل بیت سمنان با نوای دلنشین حاج مهدی سروری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ، مناجات شعبانیه در مسجد اهل بیت سمنان  با نوای دلنشین  حاج مهدی سروری برگزار شد.

این مراسم که با همکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان،مرکز بینش مطهر استان سمنان،موسسه فرهنگی اندیشه نو  استان سمنان  و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

به نقل از سایت فرهنگی شهید آوینی :

یکی از نغزترین، معروف‏ترین و زیباترین ادعیه، «مناجات شعبانیه‏» است که به روایت «ابن‏ خالویه‏»، این مناجات را حضرت امیر(ع) و امامان دیگر در «ماه شعبان‏» می‏خواندند. در «مفاتیح ‏الجنان‏» نیز در اعمال مشترکه ماه شعبان، به عنوان «عمل هشتم‏» آمده است.

بجاست که از عارف کامل، امام راحل، خمینی عزیز(قدس ‏سره) یاد کنیم که با یادکرد پیوسته از این دعا و مضامین بلندش، آن هم با زبان و لحنی خاص و شوق ‏انگیز، توجه امت ما را به این گنجینه عرفانی بیشتر معطوف ساخت. به این چند نمونه دقت کنید: «مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر یک نفر انسان دلسوخته، یک عارف دلسوخته - نه از این عارفهای لفظی - بخواهد آن را شرح کند، و شرح کند از برای دیگران، بسیار ارزشمند است و محتاج به شرح است ...»

«چه بسا مسائل عرفانی که در قرآن و این مناجاتهای ائمه اطهار(ع) و همین «مناجات شعبانیه‏» مسائل عرفانی هست که اشخاص، فلاسفه، عرفا، تا حدودی ممکن است ادراک کنند، بفهمند عناوین را، لکن آن ذوق عرفانی چون حاصل نشده است، نمی‏توانند وجدان کنند.»

و می‏فرماید: «مناجات «شعبانیه‏» را خواندید؟ بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجاتهایی هست که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی می‏رساند ... همه ائمه هم به حسب روایت می‏خواندند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز