برنامه های هفته صنایع دستی در سمنان معرفی شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۲:۰۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۱۴۵۸
برنامه های هفته  صنایع دستی در سمنان معرفی شد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از اجرای بیش از 30 برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، «جعفر صفاخواه» اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در محل خانه تاریخی تدین و اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود، برگزاری نمایشگاه و کارگاه تولید زنده صنایع دستی در خانه طاهری سمنان از بیستم تا بیست و هفتم خرداد ماه و برپایی   غرفه‌های صنایع دستی در حاشیه مسابقه تکواندو بانوان کشور از برنامه‌های گرامیداشت این هفته است.

وی، فراهم کردن زمینه بازدید عموم مردم از کارگاههای صنایع دستی در قالب طرح "کارگاه گردی" را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم اختتامیه هنرآموزان کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی از دیگر این برنامه‌هاست.

صفاخواه از افتتاح مرکز آفرینش‌های صنایع‌دستی در مهدیشهر و واگذاری چند دار گلیم و جاجیم به هنرمندان روستای هدف گردشگری فولاد محله خبر داد و افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در دامغان با حضور مسئولان استانی و هنرمندان از برنامه‌های این هفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یکی از برنامه‌های مهم این هفته برگزاری نشست‌‌های تخصصی هنرمندان با مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات و بکارگیری راههای حمایت از هنرمندان است.

بیستم خرداد در ایران به عنوان روز صنایع دستی گرامی داشته می شود.

بیستم تا بیست و هفتم خرداد ماه نیز هفته صنایع دستی است.

نظر شما