استاندار سمنان تاکید کرد :

استفاده از مصالح و کالاهای ساخت داخل برای کارهای عمرانی

۱۳۹۴/۰۳/۲۸ - ۱۲:۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۲۴۸
استفاده از مصالح و کالاهای ساخت داخل برای کارهای عمرانی
استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه در بازدید از پروژه دانشکده پیراپزشکی بر استفاده از مصالح و کالاهای ساخت داخل برای کارهای عمرانی و پروژه ها تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ،استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه در بازدید از پروژه دانشکده پیراپزشکی بر استفاده از مصالح و کالاهای ساخت داخل برای کارهای عمرانی و پروژه ها تاکید کرد و در خصوص استفاده از مصالح خارجی در پروژه های عمرانی هشدار جدی به مشاور و کارفرمای پروژه داد .

وی افزود : چرا باید برای استفاده از سنگ از مصالح چینی برای پروژه استفاده شود مشاور این پروژه باید این مسئله را در نظر بگیرد که با توجه به اینکه این همه منابع و مصالح داخلی خصوصا در عرصه سنگ داریم چه توجیهی دارد که از چین برای پروژه عمرانی سنگ می آوریم بی شک این استفاده از مصالح خارجی با سیاست اقتصاد مقاومتی و عدم استفاده از کالاهای خارجی منافات دارد . مهندس وکیلی افزود : مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در بیانات حکیمانه بر تولید و مصرف کالاهای داخلی تاکید داشتند آن وقت با نظر مشاور پروژه از چین سنگ می آوریم هر قطعه سنگ که از مصالح خارجی می آید موجب بیکاری یک کارگر داخلی می شود .

استاندار سمنان از مدیر کل دفتر فنی استانداری خواست بررسی لازم را برای چگونگی فعالیت و صلاحیت کار این مشاور انجام دهد همچنین از مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری خواست به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود در استفاده از مصالح و کالاها اگر مشابهه داخلی است نمی توانند از مصالح و کالاهای خارجی استفاده کنند و در این خصوص ذیحساب نباید اسناد چنین کالاهایی را بپذیرد .

وی همچنین از کارفرما و دستگاه مربوطه خواست در استفاده از مصالح برای کارهای عمرانی نظارت و پیگیری داشته باشد . استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه به اتفاق فرماندار سرخه و جمعی از مدیران استان از پروژه دانشکده پیراپزشکی سرخه بازدید کرد این پروژه در شمال شرق سرخه در حال احداث می باشد و بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

همچنین استاندار سمنان از پروژه تقاطع غیر همسطح سرخه بازدید نمود و بر تکمیل و بهره برداری آن تاکید کرد پروژه توسط اداره راه و ترابری استان با بر آورد اولیه اعتبار 26853 میلیون ریال و اعتبار هزینه شده حدود 50 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی بالغ بر 90 درصد در حال اجراست . در ادامه استاندار سمنان از پروژه میدان ورودی غربی سرخه ، شهرک صنعتی و شرکت تعاونی خلاق صنعت بازدید نمود . همچنین مزرعه خوشه داران که در مساحت 90 هکتار و منابع آبی 2 حلقه چاه و با اجرای طرح 6 هکتاری باغ متراکم زیتون و صنایع تبدیلی روغن کشی زیتون با ظرفیت تولید سالانه 6 تن روغن زیتون فعالیت دارد ،بازدید بعمل آمد .

 

نظر شما