فرماندار سمنان:

برای پیشگیری از قطعی آب مشارکت مردم ضروری است

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۱۲:۵۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۴۴۶۳
برای پیشگیری از قطعی آب  مشارکت مردم ضروری است
جلسه پیگیری مشکل قطع آب منطقه شمالی شهر سمنان در فرمانداری تشکیل شد و فرماندار سمنان بر مشارکت بیشتر مردم در مصرف بهینه و صرفه جویی آب تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛در این جلسه که سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان و طاهری مدیرکل آب و فاضلاب شهری سمنان و معاونان آن نیز حضور داشتند سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به شرایط فرسودگی شبکه توزیع آب شهر سمنان و کاهش منابع آبدهی چشمه روزیه از 650 لیتر در ثانیه به 350 لیتر و پایین رفت سفره های آب های زیر زمینی در تامین آب شرب سمنان از طریق 17 چاه فعال موجودگفت :افزایش مصرف اب به دلیل فصل تابستان کفاف آب مورد نیاز شهرستان را نداشته و در شهرستان شاهد کاهش محسوس فشار آب در شبکه و گاها قطعی آب شرب روبه روهستیم که این موضوع به شبکه توزیع نیز خسارتی وارد نموده است.

وی با اشاره به فرهنگ بالای مردم سمنان در بخش مشارکتها در امورات مختلف گفت در حال حاضر الویت مشارکت مردم مصرف بهینه و صرفه جویی در آب است و برای پیشگیری از قعطی آب شرب سمنان در تابستان مشارکت بیشتر مردم در مصرف بهینه و صرف جویی در آب ضروری است.

دانایی با اشاره به فصل گرما و افزایش مصرف آب خانوارها تصریح کرد تامین منابع آبی مورد نیاز در راستای توسعه شهرستان در سالهای آتی و پشت سر گذاشتن کم آبی های موجود ضروری است.

فرماندار سمنان در ادامه با اشاره اهتمام همه مدیران ارشد استان و به ویژه استاندار در حل مشکل کم آبی سمنان را در میان مدت و کوتاه مدت و بلند مدت گفت مردم و دولت در کنار هم و با همدلی و همزبانی این مشکل را پشت سر خواهندگذاشت.

طاهریان مدیر کل آب و فاضلاب شهری استان نیز در این جلسه مشکل قطعی آب منطقه شمال سمنان را ایجاد نقص فنی در ایستگاه فشار شکن شماره 6 سمنان عنوان کرد که کاهش آبدهی از 320 لیتر در ثانیه به 200 لیتر را در پی داشت که این اصلاح شبکه رفع نقص فنی باعث قطعی بخشی از شمال شهر سمنان شد.

وی با اشاره به اینکه این مشکل باعث آسیب به بخشی از شبکه توزیع نیز شده ادامه داد با تلاش و اهتمام مستمر کارشناسان فنی و متخصصین امور آب و فاضلاب شهری این مشکل تا ساعت 9 صبح امروز مرتفع گردید.

طاهریان با اشاره به طرح زوم بندی شهر سمنان به صورت 7 زوم منطقه ای گفت در مواقعی که ناچار به نوبت بندی قطع آب به دلایل مسائل فنی یا کم ابی باشیم این طرح در دسته تهیه است.

وی مزایای زوم بندی را مدیریت بهتر فشار آب و کاهش تبعات اجتماعی نوبت بندی قطعی آب دانست.و گفت یکسان سازی آب شرب شهر سمنان نیز از طرح های الویت دار شهرستان سمنان است که این موضوع در دستور کار این اداره قرار دارد.

طاهریان نیز بر اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر مردم در راستای مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر تاکید نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز