مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

شب های قدر فرصتی برای داشتن ارتباط بهتر با خدای خود است

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۸:۳۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۷۷۰
شب های قدر فرصتی برای داشتن ارتباط بهتر با خدای خود است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان لیالی قدر را اوج، نقطه عطف و هسته مرکزی ماه رمضان دانست و گفت: لیالی قدر از شرافت و منزلت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از  سمنان ، محمدرضا سوقندی  برجایگاه و منزلت شب های قدر و بیان اینکه در شب قدر رحمت واسعه خداوند به همه نازل می‌شود افزود: در شب های قدر مقدرات انسان ها تا سال آینده  رقم می خورد و سرنوشت انسان ها تعیین و تثبیت می شود. 

وی ماه مبارک رمضان را ماه مهمانی خدا عنوان کرد و گفت: سفره الهی در این ماه گشوده است. 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شب های قدر فرصتی برای داشتن ارتباط بهتر با خدای خود به ویژه برای جوانان که قلب های پاک و آماده ای دارند، است بیان کرد: شب های پرفضیلت قدر به عنوان یک شب خاص از سوی خداوند متعال برای بندگان تعیین شده و همه اعمال نیز ویژه و پاداشی مضاعف دارد. 

وی تصریح کرد: لیله القدر به خاطر حادثه جانگداز ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) که قرآن ناطق است حال و هوای دیگری دارد. 

سوقندی با اشاره به اینکه شب های لیله القدر، شبهای مناجات، شب های دعا و انس با قرآن است افزود: خداوند متعال قرآن را در این شب‌ها نازل کرده که نشان از اهمیت و جایگاه شب‌های قدر دارد و هر کس در این شب‌ها احیاء و شب‌زنده‌داری کند، خداوند برای او قدر و منزلت والایی قرار می‌دهد. 

وی اضافه کرد: خداوند معارف عالیه خود را در شب های قدر شامل بندگان خود قرار داده و با نزول قرآن، انسانها می توانند با معارف الهی آشنا شوند و معرفت پیدا کنند و  اگر قرآن نازل نمی شد از بسیاری معارف ماورالطبیعی غافل بودیم و از بهشت و فرشتگان، عالم غیب و ... خبری نداشتیم. 

وی با اشاره به اینکه شبهای قدر شب ارتباط با قرآن ناطق و سیره عملی و نظری امام علی (ع) نیز است گفت: شب های قدر شب های ارتباط با خدا، ارتباط با معبود و لیالی قرآن و عترت بوده، قرآن برای نزولش و عترت هم برای وجود حضرت علی (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث که در لیله القدر باید مورد توجه قرار گیرد بحث معرفت قرآنی و نزول قرآن است. 

 وی یکی از نتایج شب های لیله القدر  را تحقق سبک زندگی قرآنی دانست و گفت: لیله القدر معرفت قرآنی، معرفت امام و ولایت و هم معرفت ادعیه است که سبک زندگی ما را اسلامی می کند. 

سوقندی با اشاره به اختصاص بخشی ازفعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به مسائل قرآنی اظهار داشت: همزمان در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان های این استان نمایشگاه علوم قرآنی گشایش یافته است. 

وی افزود: مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، مراکز و موسسات قرآنی نیز برای این شبها برنامه هایی را در دستور کار خود قرارداده تا بیشتر مورد بهره برداری مردم قرار بگرد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در ماه مبارک رمضان و شب های قدر باید باید از فرصت و ظرفیت معرفت قرآنی، اهل بیت (ع) و ادعیه حیات بخش استفاده کامل را ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز