دومین کاروان نور استان سمنان به شاهرود رسید

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۲:۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۰۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محفل انس با قرآن تحت عنوان سلسله محافل با کاروان نور در استان، به میزبانی شاهرود خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حجت الاسلام علی شکری با اشاره به برگزاری طرح با کاروان نور در هشت شهر استان سمنان با حضور قاریان بین المللی، بیان داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، هشت شهر استان میزبان با کاروان نور بودند که شاهرود به عنوان هفتمین شهر در بیست و دومین روز از تیرماه جاری، از این محفل نورانی میزبانی کرد.

وی افزود: با کاروان نور برای دومین سال متوالی در ایام ماه ضیافت الهی با استقبال کم نظیر مردم متدین استان سمنان و به همت دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان رگزار می شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه قاریان ممتاز آقایان محسن حاجی حسنی و سید محمد صادق حسینی در این طرح به تلاوت می پردازند، گفت: با کاروان نور در لیالی پر فیض ماه مبارک رمضان، با استفاده از قاریان ممتاز استانی، ملی و بین المللی، شمیم دلنواز کلام الله مجید را پیشکش مردم استان می کند.

شکری همچنین با اشاره ای به برنامه های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، خاطرنشان کرد: طرح های قرآنی و سلسله محافل جزء خوانی علاوه بر اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی در بین اقشار جامعه، موجب ترویج فرهنگ تلاوت آیات کلام الله مجید و همچنین پیوند هرچه بیشتر نسل جوان با مساجد می شود.

وی افزود: اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی از جمله وظایف اساسی سازمان تبلیغات اسلامی است که خود را ملزم به انجام آن می بیند لذا برنامه ها، مسابقات قرآنی و آئین جزء خوانی تحت عناوینی چون باکاروان نور، بینات، 1449، تسنیم و ... همواره در دستور کار این نهاد بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به لزوم آشنا سازی نسل جوان با مفاهیم دینی، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن موجب می شود تا خانواده ها در محیطی معنوی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید بپردازند، اما در واقع این ظاهر امر است و همراهی نوجوانان و کودکان با والدین و آشنایی با فرهنگ دینی از جمله تاثیراتی است که این قبیل برنامه های فرهنگی در بینان خانواده از خحود باقی می گذارند.

شکری همچنین ابراز داشت: امروز هجمه دشمنان اسلام نسل جوان ما را نشانه گرفته است و حملات استراتژیک و برنامه ریزی شده غرب به سوی فرهنگ دینی ما نشانه گرفته شده است لذا این وظیفه ما، مسئولان و والدین است که از جوان غافل نشویم.

وی ادامه داد: در دنیای پر سرعت امروز با وجود ابزار ارتباط جمعی وسیع، لحظه ای غفلت به منزله ساعت ها تاخیر از برنامه های فرهنگی محسوب می شود لذا باید هوشیار بود و دانست که در پناه قرآن و عمل به دستورات الهی می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

با کاروان نور در ماه مبارک رمضان هر شب به میزبانی هشت شهر شاهرود، سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، میامی، گرمسار و آرادان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز