رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه کمیته توسعه صادرات سازمان تاکید کرد:

برای افزایش صادرات، تعهد تولید کنندگان بر اساس تفاهم نامه ضروری است .

۱۳۹۴/۰۵/۰۱ - ۰۸:۳۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۷۱۸
برای افزایش صادرات، تعهد  تولید کنندگان   بر اساس  تفاهم نامه  ضروری است .
جلسه کمیته توسعه صادرات سازمان جهادکشاورزی استان با حضور رئیس و معاونان سازمان، تعدادی از تولیدو صادرکنندگان با هدف بررسی راهکارهای توسعه صادرات ، در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه بر تعهد تولید کنندگان استان پس از انعقاد تفاهم نامه  با صادر کنندگان  برای  تامین  محصولات صادراتی تاکید کرد.

 سید حسن میرعماد گفت: بر اساس تفاهم فی مابین صادر و تولید کننده و متعاقب  آن عقد قرارداد دو طرفه صادر کننده ، عمل بر اساس مفاد قرارداد  می تواند  در رونق صادرات  بخش موثر باشد.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از توجه جدی مسئولان بخش کشاورزی به توسعه صادرات و تعیین سهم هر استان خبر داد و افزود :با برنامه ریزی باید به سهم 14 درصدی  بخش کشاورزی  در صادرات  استان برسیم

خدابخش عرب افزود: از سوی سازمان بستر سازی لازم برای شناسایی تولیدکنندگان و صادر کنندگان و تعیین پتانسیل ها انجام شده است و به دنبال  عملیاتی  کردن آن هستیم .

در این جلسه درخصوص تفاهم نامه، انعقاد قراردادها، تامین مستمر کالا ،تقاضای کشورهای همسایه ،صادرات مرغ، فرجه زمانیبرایصادراتدامزنده ، وضعیت نهال برای صادراتبحث و تبادل نظر و مقرر شد: شرکت  های صادر کننده تفاهم نامه صادرات پسته به میزان هزار5 تن پسته خشک را منعقد وبر اساس آن قراردادهای عملیاتی منعقد نمایند.از طرف کشتارگاه و شرکت صادراتی تفاهم نامه صادرات گوشت مرغ به میزان10هزارتن منعقد وبر اساس آن قراردادهای عملیاتی منعقد شود.

معاونت امور دام سازمان هماهنگی های لازم را با واحدهای تولیدی بعمل آورد.

شرکت صادرکننده  تا پایان تیرماه در خصوص امکان صادرات دام زنده از طریق اتحادیه عشایری  اعلام نظر نماید.واحدهای تولیدی نهال وشرکت صادرات برگ تفاهم نامه صادرات نهال  را منعقد و بر اساس آن قراردادهای عملیاتی منعقد نمایند و توسط معاونت تولیدات گیاهی سازمان و مدیریت باغبانی هماهنگی لازم را با مدیران نهالستان بعمل اید.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان جلسات ویژه صادرات پسته را به صورت مستمر باحضور تولید کنندگان پسته و نماینده شرکت صادراتی برای رصد صادرات پسته و سایر اقدامات  اجرایی تشکیل دهد وبه صورت هفتگی گزارش پیشرفت کار را به سازمان اعلام نمایند.

نظر شما