حجت‌الاسلام جوشقانی :

شهدا محبت الهی را در قلب خود جای‌داده بودند

۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ۱۱:۰۸:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۱۸۴
شهدا محبت الهی را در قلب خود جای‌داده بودند
استاد مرکز تخصصی تبلیغ و مسئول سابق موسسه روایت سیره شهدا گفت: همین محبت الهی بود که آن‌ها را از تمام تعلقات مادی جدا کرد و توانستند مقام شهادت را به دست آورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حجت‌الاسلام جوشقانی در  نخستین یادواره 28 شهید منتسب به امامزاده علی ابن جعفر(ع) که شب گذشته در آستان مقدس این امامزاده برگزار شد، گفت: اولین نشانه‌ای که شهدا محب خدا بودند دوری از گناه و ترک محرمات بود و نه‌تنها همیشه خود را در برابر گناه حفظ می‌کردند بلکه به مستحبات اسلامی پایبند بودند.

وی افزود: باید فکر  کنیم و بیندیشیم که چگونه می‌شود که شهدا به این لذت‌های معنوی دست پیدا می‌کنند درحالی‌که جامعه امروز در دریافت این لذت‌های خدادی دچار مشکل است.

این استاد مرکز تخصصی تبلیغ تصریح کرد: پدران و مادران شهدا تأثیر بسیار زیادی در تربیت شهدای گران‌قدر جمهوری اسلامی داشتند به‌طوری‌که برخی از مادران شهدا، بدون وضو به فرزندانشان شیر نمی‌دادند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز خانواده‌های ما باید تربیت‌های فاطمی، حسینی و رضوی را الگوی خود قرار دهند تا فرزندانشان محکم در برابر شیاطین درون و بیرون بایستند و مقاومت کنند.

جوشقانی اظهار کرد: وجود عطر و بوی محبوب در زندگی، دومین نشانه محبت شهدا در زندگی بوده است که شهدا به آن عمل می‌کردند.

وی افزود: انجام فرایض دینی و اعتقادی باعث می‌شد تا عطر خدایی در زندگی شهدای عزیز ملموس باشد و باعث می‌شد هر فرد عادی به آن‌ها توجه کند.

مسئول سابق موسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: بیش از 90 در صد شهدای عزیز کشورمان امام خمینی (ره) را ندیدند ولی وقتی به وصیت‌نامه‌هایشان رجوع می‌کنیم، می‌بینیم نسبت به امام (ره) چه احساسات زیبا و عمیقی داشتند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم رایحه عطر خداوند در زندگی ما بپیچد باید در حفظ و ترویج ارزش‌های دینی کوشا باشیم و همیشه بدانیم که امام زمان (عج) اعمال ما را می‌بیند و به ما توجه می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز