حجت الاسلام شکری:

نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در شاهرود برپا می شود

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۱۲:۵۰:۴۴
کد خبر: ۳۰۳۵۲۷
نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در شاهرود برپا می شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی طی محرم الحرام سالجاری در شاهرود، گفت: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت و ترویج فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حجت الاسلام علی شکری صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در محرم الحرام سالجاری با حضور نمایندگان هیئات مذهبی شاهرود در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به پتانسیل موجود در هیئات مذهبی شهرستان، گفت: برگزاری این نمایشگاه رویدادی بسیار در خور توجه و پر اهمیت قلمداد خواهد شد و این مهم همکاری تمامی هیئات مذهبی و مسئولان شهرستان را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری رویدادهای عظیم فرهنگی با مشارکت هیئات مذهبی و مردم نشان داده است، می توان نمایشگاه عظیم فرهنگ عاشورایی را با هدف گرامی داشت فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی به نحو احسن برگزار کرد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان با اشاره به برگزاری بسیار خوب اجلاسیه بزرگ شه هزار شهید استان، افزود: برگزاری بزرگداشت یکهزار شهید شهرستان شاهرود در خلال این اجلاسیه نشان داد در این شهرستان هرجا که امور به هیئات مذهبی و مردم واگذار شود قطعا نتیجه خوبی بدست خواهد آمد لذا می توان از تجربه برگزاری آن رویداد بزرگ در چنین نمایشگاه هایی استفاده کرد.

شکری همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده مناسب از جلوه های سمعی و بصری در نشان دادن فرهنگ عاشورایی، تاکید کرد: این نمایشگاه دو بخش خواهد داشت که بخش نخست در فضای باز و در زمینی به وسعت بالغ بر پنج هکتار شامل جلوه های تجسمی، هنری، حجمی و بصری خواهد بود و در بخش دوم امور فرهنگی نمایشگاه مانند سابق به انجام خواهد رسید.

وی از این نمایشگاه به عنوان یکی از رویداد های عظیم فرهنگی سالجاری در زمینه فرهنگ عاشورایی نام برد و گفت: قطعا از تعامل و پای کار ایستادن هیئات مذهبی با همه توان حسن ظن دارم لذا این حضور با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود برگزاری چنین رویدادی را میسر می سازد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ادامه داد: قطعا می توان با استفاده از پتانسیل های موجود در بخش های برون سپاری مردمی سازمان تبلیغات اسلامی مانند شورای هیئات مذهبی، هیئت ها و تشکل های مذهبی و عامه مردم آرزوی برگزاری چنین رویداد هایی در شهرستان را به واقعیت نزدیک کرد.

شکری با بیان اینکه برای اجرای برنامه های فرهنگی عظیم باید نقشه راه معین داشت، گفت: با برنامه ریزی در راستای جانمایی، نحوه برگزاری، برقراری امنیت، تعبیه مایحتاج، زیرساخت ها و همچنین تعامل با دستگاه هایی مانند شهرداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ... می توان امکانات دولتی و غیر دولتی موجود در شهرستان را برای برگزاری نمایشگاه بزرگ عاشورایی بکار بست.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ عاشورایی در ماه محرم و همچنین فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های مذهبی از سوی هیئات شهرستان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: می توان این برنامه را پس از دهه نخست به مدت 50شب برگزار کرد و در این مدت هر شب میزبان یکی از هیئات و یا روستاهای شهرستان شاهرود تا در آن شب همه داشته های خود از جمله فرهنگ عزاداری، آداب و رسوم، نوحه های محلی، مراسم ویژه آن خطه و ... را در یک محل با حضور عامه مردم به اجرا در بیاورند.

بالغ بر یکهزار و 200 هیئت مذهبی و پنج هزار مداح در سراسر استان سمنان و تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان فعالیت دارند که بالغ بر یک سوم این افراد در شهرستان شاهرود فعال هستند.

نمایشگاه بزرگ عاشورایی از انتهای دهه نخست ماه محرم الحرام سالجاری به مدت 50شب با حضور هیئات مذهبی شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز