استاندار سمنان خواستار شد :

حفظ و بازسازی راههای روستایی استان سمنان

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۲:۲۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۰۸۴
حفظ و بازسازی راههای روستایی استان سمنان
استاندار سمنان در دیدار با میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی که مهندس جانفشان معاون امور عمرانی استانداری و فرماندار سمنان هم حضور داشتند خواستار توجه بیشتر برای احیا و حفظ راههای روستایی استان سمنان شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛وکیلی گفت : برای حفظ راههای روستایی و عدم ساخت و ساز در حریم راه روستایی علایم روستایی هشدار دهنده بسیار مناسب است باید این علایم برای رعایت حریم راههای روستایی و عدم تجاوز به راه مستقر شود .

استاندار سمنان ساماندهی ورودیهای شهرها با ایجاد  میدان برای فعال شدن اقتصاد شهری را مهم برشمرد و افزود : ایجاد کمربندی و فاصله گرفتن از شهر موجب عدم رونق اقتصاد شهری می شود .

وی همچنین به اقدامات و تلاشهای اداره کل راه و ترابری استان اشاره کرد و افزود : استفاده از ماشین آلات راه سازی برای ترمیم و تجهیز راههای استان خصوصا راههای روستایی گام بسیار خوب راه و ترابری است .

در ادامه سید حسن میرشفیع گفت: 15 هزار کیلومتر راه روستایی، در مراحل اجرای زیرساخت، اجرای آسفالت اولیه و ... در کشور در دست احداث است.

وی افزود :  راه های روستایی کشور 156 هزارکیلومتر در روستاهای بالای 20 خانوار را شامل می شود که 132 هزار کیلومتر از آن راه های آسفالته و شوسه است.

ایشان  با اشاره به جاری شدن سیل در برخی نقاط کشور در اواخر تیرماه امسال، افزود: بیشترین آسیب این سیلابها به پل های بزرگ با 20 متر دهنه وارد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع طول پل های بزرگ در راه های روستایی کشور را 83 هزار متر عنوان کرد  و خاطرنشان کرد: زیرپایه برخی از این پل ها آسیب دیده است.

وی گفت: سال 93 اعتبار مورد نیاز برای مرمت این پل ها هزار و 560 میلیارد ریال برآورد شد که تخصیص نیافت.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بیشتر سرمایه گذاری ها بر مسایل زیرساختی راه های روستایی بوده است، ادامه داد: توسعه و تقویت شبکه حمل و نقلی در راه های روستایی اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

میرشفیع از تامین 10 تا 15 هزار وسیله نقلیه برای شبکه حمل و نقل روستایی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و افزود: این اقدام به منظور اطمینان بخشی به روستاییان برای دسترسی مطمئن و ایمن برای حمل و نقل است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز