استاندار سمنان :

تحقق اقتصاد مقاومتی از روستاها باید سرچشمه بگیرد

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۲:۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۴۴۰
تحقق اقتصاد مقاومتی از روستاها باید سرچشمه بگیرد
استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه در جمع مردم روستای افتر توجه و اهمیت به روستاها را در هفته دولت از مهمترین برنامه های خود دانست

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه در جمع مردم روستای افتر توجه و اهمیت به روستاها را  در هفته دولت از مهمترین برنامه های خود دانست و افزود : باید با رصد مسائل و مشکلات روستاها در جهت حل آن تلاش نماییم تا روستاییان با انگیزه و رغبت بیشتری در روستاها  زندگی کنند .

وی با اشاره به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت :  اقتصاد مقاومتی از دل روستاها سرچشمه بگیرد .

وی افزود : استان سمنان  پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی در روستاهها دارد که باید با توانمند سازی و بهره گیری از این ظرفیتها تلاش و همفکری و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات در روستاها ارزش افزوده را وارد روستاها  نماییم و شاهد ابادانی و نشاط بیشتر در روستاها باشیم  .

استاندار سمنان در خصوص وجود معاون غنی گچ در استان سمنان و در شهرستان سرخه گفت : بزرگترین معاون گچ در این منطقه وجود دارد  و امروز قابل قبول نیست که تولید کنندگان گچ خام را صادر کنند و باید با استفاده و بهره گیری از دانش توان و ظرفیت دانشگاهیان  کار آفرینان و مبتکرین با ایجاد صنایع تبدیلی با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی روستاها  در جهت توسعه استان بخصوص در  روستاها گام اساسی برداریم .

  استاندار سمنان همچنین با اشاره به وجود مرغداریهای زیاد در شهرستان سرخه و وجود کامیونها و خودروهای سنگین   در روستای افتر گفت : به لحاظ شرایط  موجود در منطقه  توانمندی و قابلیت این شهرستان  میتوان با ورود نمایندگی های مجاز خدمات خودروهای سنگین، تعمیرگاههای تخصصیو غیره و همچنین صنایع تبدیلی محصولات مربوط به مرغ در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای توسعه این منطقه تلاش نمود .

در این دیدار فرماندار سرخه به ارائه گزارش  اقدامات و پروژه های این شهرستان و روستاهای آن   پرداخت .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی شهرستان سرخه، گفت: 6 پروژه برق رسانی به مناسبت هفته دولت بهره برداری شد

 وی با اشاره به این که 85 درصد انرژی مصرفی شهرستان سرخه صرف فعالیت های تولیدی می شود یادآور شد: مبلغ 599 میلیون ریال جهت بهره برداری از این 6 طرح هزینه شده است.

همچنین در ادامه طرح بهسازی محیط و ساماندهی روستایی افتر با اعتبار 1100 میلیون ریال و خانه بهداشت روستای افتر با زیر بنایی 100 متر مربع و اعتبار 176 میلیون تومان با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز