استاندار سمنان :

بانکهای استان باید نقش موثری در تولید و اشتغال داشته باشند

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۲:۳۴:۲۹
کد خبر: ۳۱۵۱۱۰
بانکهای استان باید نقش موثری در تولید و اشتغال داشته باشند
استاندار سمنان در جمع رؤسای بانکهای استان و با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ضمن تبریک هفته بانکداری بر نقش موثر بانکها تاکید کرد

استاندار سمنان در جمع رؤسای بانکهای استان   و با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ضمن تبریک هفته بانکداری از تلاشها و خدمات مجموعه بانکهای استان که تلاش نمودند با تمامی محدودیتها و با استفاده از امکانات موجود مسائل و مشکلات مختلف خصوصا در مباحث واحدهای تولیدی را حل کنند، تقدیر نمود .

وی نقش مهم بانکها را در اقتصاد یک نقش تاثیر گذار و بارز برشمرد و افزود:  اقتصاد حتما با بانک و مجموعه بانکی رونق میگیرد و محصول بانکهای استان باید ایجاد اشتغال و رونق  باشد اگر این نقش را بانکها ایفا کنند یک نقش سازنده است و اگر این نقش در کار بانکی وجود نداشته باشد کار بانکی به یک بنگاه داری تبدیل میشود .

وی افزود : نقش اقتصادی بانکها باید در تولید و اشتغال تاثیر گذار باشد و هر موسسه بانکی که در تولید اشتغال موثر است بانک توسعه ای قلمداد میشود .

مهندس وکیلی نقش دیگر بانکها را برای کمک به واحدهای تولیدی ، رفیق ، شریک و مشاور بودن برشمرد و افزود: بانکها باید با واحدها و افرادی که تسهیلات می گیرند 3 نقش رفاقت ، مشارکت و مشاوره دادن را به آنها ایفا نمایند و باید با مشاوره دادن مناسب به واحدهای تولیدی آسیب ها و چالشهای آنان را شناسایی کنند و این کار موجب  تسهیل در کار واحدهای تولیدی میگردد .

ایشان اظهار داشت : اما بانکها این سه نقش رفیق ، شریک و مشاور را با تسهیلات گیرندگان به خوبی ایفا نمی کنند . باید این سه نقش یک موضوع وابسته به بانکها باشد و دائما از واحدهای تولیدی و تسهیلات گیرندگان سرکشی کنید . مسائل و مشکلات آنان را رصد کنید و اگر دچار مشکلی شدند به نحو مقتضی مشکلات آنان را برطرف کنید و نباید کار به جایی برسد که معوقات انباشته شود و  به توقیف اموال منتهی گردد .

وی همچنین افزود : در ارائه تسهیلات نباید به گونه ای عمل شود که کسی که نمی تواند تسهیلات را بپردازد و جرایم اضافه گردد و این امر بر مشکلات افزوده خواهد کرد .

شورای هماهنگی بانکها باید نسبت به شناسایی تسهیلات گیرندگان مشترک بانکها اقدام و نسبت به حل مشکلات آنان پیگیر باشد .

همچنین ایجاد مشاورین اقتصادی در بانکها می تواند بسیاری از مسائل ومشکلات تولید گران و مسائل اقتصادی واحدهای تولیدی را شناسایی رفع کند .

استاندار سمنان بر سرلوحه قرار دادن آموزه های قرآنی چون صدقه و انفاق  برای ایجاد اقتصادی سالم و زندگی پر خیر برکت تاکید کرد و گفت : اقتصاد با اخلاق اقتصادی است که  می تواند کارساز و کارآمد باشد .

مهندس وکیلی با اشاره به شرایط تحریم خصوصا تحریم بانکها و عدم مبادله پول نقش بانکها را در تحریم مهم برشمرد و اظهار امیدواری نمود با فضای ایجاد شده پس از تحریم شرایط جهانی بانکها بهبود و ارتقاء یابد و بتوانند نقش بیشتری در رونق اقتصاد داشته باشد .

استاندار سمنان در ادامه به موسسات مالی غیر قانونی و غیر رسمی اشاره کرد و افزود: در استان هر موسسه ای که غیر قانونی فعالیت می کنند باید جلوی آن را گرفت چون این موسسات غیر قانونی پول و سرمایه مردم را جمع میکنند و بعد از مدتی وجود خارجی هم ندارند و مسائل و مشکلات اجتماعی را به دنبال دارند اگر در استان موسسات غیر قانونی و غیر رسمی فعالیت دارند باید مشخص و معرفی شوند تا پیگیری لازم در این خصوص اتخاذ گردد .

وی همچنین به دستورالعملها و قوانین و بخشنامه ها ی مختلف اشاره کرد و گفت : این دستورالعلمها و قوانین را باید با اجرای مناسب هویت و حیات داد و به گونه ای عمل کنیم که راهگشای مشکلات مردم باشد و اگر مشکلی را افزایش می دهد حتما باید به مراتب بالاتر اطلاع داده شود .

ایشان برجذب بیشتر منابع در استان، پیگیری برای اخذ معوقات بانکی ، ایجاد بستر برای کسانی که در استان تسهیلات می گیرند و در استان افتتاح حساب داشته باشد،  همکاری در ارائه  وامها و تسهیلات برای بافتهای فرسوده در سطح استان توسط بانکها تاکید نمود .

در این جلسه مونسان رئیس بانک ملی و دبیرشورای هماهنگی بانکها گزارشی از وضعیت منابع و تسهیلات و اقدامات بانکهای استان ارائه نمود .

در ادامه منوچهر صادقی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت : تعامل و همکاری خوبی بین بانکهای استان و بخش دولتی و واحدهای تولیدی  وجود دارد که امید است این تعامل موجب جذب سرمایه گذاری و حل مسائل و مشکلات اقتصادی در استان گردد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز