استاندار سمنان تاکید کرد:

تعاونی ها و کا رآفرینان برای ایجاد ارزش افزوده تولید فکر و اندیشه کنند

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۱۲:۲۹:۱۷
کد خبر: ۳۱۵۵۸۹
تعاونی ها و کا رآفرینان برای ایجاد ارزش افزوده تولید فکر و اندیشه کنند
استاندار سمنان در مراسم تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان سمنان، گفت: تعاونی ها و کا رآفرینان برای ایجاد ارزش افزوده تولید فکر و اندیشه کنند .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛وی با اشاره به اینکه دولت دستگاه چاپ پول ندارد و باید در این عرصه با تولید فکر و اندیشه ارزش افزوده ایجاد کرد افزود : کار آفرینان و تلاشگران عرصه تولید دارای فکر و خلاقیت و نقش آفرین هستند باید با استفاده از امکانات و پتانسیل های موجود رونق اقتصادی در جامعه ایجاد کرد و تولید را افزایش داد .

محمد وکیلی گفت : هنر تعاونی ایجاد ارزش افزوده با بهره گیری از سه شاخصه دانش، اندیشه و نیروی انسانی است . استاندار سمنان افزود : تعاونی ها وظیفه دارند با تدبیر این شاخصه ، ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنند .

وی با اشاره به وجود منابع و نیروی انسانی مناسب در کشور، اظهار کرد: وجود معوقات 40 هزار میلیارد ریالی در شبکه بانکی استان سمنان، نشانه این است که از این منابع مالی، ارزش افزوده ایجاد نشده است.

محمد وکیلی ادامه داد: با کارآفرینی و اندیشه مبتنی بر دانش روز، تعاونی ها و کارآفرینان قادرند از منابع این چنینی و مدیریت نیروی انسانی، ارزش افزوده ایجاد کنند. وکیلی با اشاره به اینکه بیشترین بیکاران، دانش آموختگان دانشگاهی هستند، تصریح کرد: هیچ کارآفرین خلاقی بیکار نمی ماند و باید بیاموزیم که از فرصت ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم ها تهدید نیست، بلکه تحجر و خودمحوری است که تهدید جدی است، افزود: تعاونی ها و کارآفرینان با تبدیل تهدیدها به فرصت، در شرایط تحریم به شکار لحظه ها و فرصتها بپردازند. استاندار سمنان با اشاره به سهم مهم بخش خصوصی از جمله تعاونی ها در توسعه اقتصادی کشور و ایجاد ارزش افزوده گفت : با تبدیل تهدیدها به فرصتها می توانند نقش آفرینی کنند . وی افزود : به هر اندازه که تعاونی ها و موثرین بخش خصوصی در اقتصاد فعال تر باشند به همان انداره دخالت دولت در فعالیتهای اقتصادی کاهش خواهد یافت و دولت فقط به عنوان کانون در فعالیتهای اقتصادی وارد عمل خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد : در کشور ما فرصتهای مناسبی جهت فعالیتهای اقتصادی وجود دارد و به همین دلیل است که کشورهای غربی آماده سرمایه گذاری در ایران پس از تفاهم هسته ای هستند .

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه در استان ذخایر غنی مواد معدنی یکی از فرصتهای مطلوب است گفت : کارآفرینان خلاق حتی کمبود آب در استان را می توانند به جای تهدید به فرصت تبدیل کنند .

وی خاطر نشان کرد : با کا رآفرینی و اندیشه مبتنی بر دانش روز تعاونی می توانند از منابع موجود ارزش افزوده ایجاد کنند . استاندار سمنان اظهار داشت : تعاونی ها با ایجاد ارزش افزوده می توانند دولت را از وابستگی شدید به اقتصاد نفتی کمک کنند .

وی دولت را در اقتصاد کشور حامی تسهیل کننده عنوان کرد و گفت : فعالیت اصلی برای ایجاد ارزش افزوده را باید توسط بخش تعاونی بخش خصوصی صورت پذیرد . همچنین در این جشنواره که سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران حضور داشتند از ده تعاونی و کارآفرینی برتر استان تجلیل بعمل آمد مراسم اهدای به کارآفرینان به پیشنهاد استاندار سمنان توسط خود کارآفرینان انجام پذیرفت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز