زنگ کار و تلاش در مدارس شهرستان سرخه نواخته شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۴۱:۰۷
کد خبر: ۳۹۸۰۳۶
زنگ کار و تلاش در  مدارس شهرستان سرخه نواخته شد
زنگ کار و تلاش و تجلیل از جامعه کار و تولید با حضور غلامرضا الهی رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه و جمعی از مسئولان دستگا‌ه‌ ‌های ‌اجرائی و مدیران و کارگران واحد اسد شیمی پارسا، به صورت نمادین در مجتمع آموزشی و پرورشی صالحین لاسجرد نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، در این مراسم دانش‌آموزان با اجرای سرود و قرائت مقاله پیرامون بزرگداشت هفته کار و کارگر، به اجرای برنامه پرداختند.

الهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه در این مراسم، هدف از این برنامه را آشنایی دانش‌آموزان به عنوان نیروی کار آینده و اهمیت بیش از پیش به این روز در راستای قدرشناسی از جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: امامان و پیشوایان دین (ع)، در سخن و در عمل، به کار و اشتغال تأکید داشته و از بیکاری به شدت دوری کرده‌اند. در روایات آمده است کسی که به کار و تلاش مشغول است، از کسی که کار را رها کرده و به عبادت خدا مشغول است اجر و پاداشی فزون‌تر دارد و نیز در روایات است که دعای بیکار هرچند عابد باشد مستجاب نمی‌شود.

الهی اظهار داشت: کلید گشایش هر استعدادی در درون انسان، کار است و وقتی با این کار گنجینه بسته، باز شود هر لحظه که کار تداوم داشته باشد، این استعداد شکوفاتر می شود،‌ این بدان معناست که همه وجود انسان باید روی کار متمرکز شود حتی زمانی که به طور فیزیکی به کار نمی‌پردازد. به عبارتی همیشه انسان باید روی بهترین شکلِ انجام کار تفکر نماید تا هم از بهره‌وری برخوردار شود و هم موجب پیشرفت کار تا سطوح عالی باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه با تاکید بر نام‌گذاری سال به نام«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری راهنما و خط مشی اساسی برای سال جدید است که بستر اصلی آن کار و تلاش بوده و این هفته از پنجم لغایت یازدهم اردیبهشت نیز به نام کارگر و قدردانی از تلاش آنها نامگذاری شده است.

همچنین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، در بیانیه‌ای این روز و هفته را به تمام دست اندرکاران عرصه کار و تولید و کارگران تبریک گفت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: روز جهانی کار و کارگر در بلندای تاریخ این سرزمین یادآور مجاهدت‌ها وتلاش خستگی‌ناپذیر بزرگ مردان و زنان کارگری است که ققنوس‌‌وار خود را به لهیب آتش خدمت به نظام و جامعه نواخته و با درکی متعالی از فرامین الهی در توصیه مؤمنان به عمل صالح، آبادانی و توسعه و پیشرفت روزافزون میهن عزیز را سرلوحه اقدامات خود دانسته‌اند.

در ادامه آمده است: روز جهانی کارگر گرامی داشتن و ارزش‌گذاری زحمات خالصانه و تلاش‌‌های پاسداران استقلال کشور است. با عنایت به فرمایش الهام بخش حضرت امام(ره)، "بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و اسطوره سرنوشت ساز و رهایی بخش از وابستگی‌ها و پیوستگی‌ها، وظیفه‌ای ملی، اسلامی و همگانی است." و به فرموده مقام معظم رهبری،"جامعه کارگری کشور در صحنه جهاد و شهادت، سلحشوری و ایثارگری خود را به اثبات رسانیده است." لذا نقش کارگران در استحکام و اقتدار بنیادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایه عظیمی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار اقتصادی کشور بی‌بدیل است.

روز جهانی کارگر، روز تکریم انسان‌هایی است که با درک حساسیت‌های موجود در عرصه اقتصاد کشور و در فضایی توام با همدلی و تعامل با کارفرمایان به سازندگی و پیشرفت و آبادانی میهن اسلامی مشغولند و در محیطی سرشار از امید به آینده دوش به دوش سایر اقشار جامعه و با همت و غیرت در راستای تحقق فرموده رهبر عظیم‌الشان انقلاب و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌کوشند تا نقشه‌های شوم دشمنان را همچون گذشته نقش بر آب سازند و از این آزمون الهی نیز سربلند و پیروز خارج شوند.

اینجانب ضمن تبریک این روز به خانواده بزرگ جامعه کار و تولید و تعاون از درگاه رب العالمین برای تک تک شما طلب شادی و افزایش روزی حلال و بهروزی می‌نمایم و آرزومندم که بتوانم در خدمت این قشر تلاشگر بوده و گرهی از کارشان را صمیمانه بگشایم.

 

نظر شما