اختراع دستگاه "تست سرچراغ گازی شده "در سمنان

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۵۳:۲۸
کد خبر: ۳۹۸۰۴۴
اختراع دستگاه تست سرچراغ گازی شده در سمنان
شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان موفق به طراحی و ساخت دستگاه تست سرچراغ گازی شده و گواهی‌نامه ثبت اختراع از اداره ثبت اختراعات اخذ نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، این دستگاه با هدف رفع خاموشی سرچراغ روشنایی معابر در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط مهندس علی اصغر پاکدامن کارشناس برنامه‌ریزی و با همکاری مهندس علیرضا قیومی مدیر توزیع برق شهرستان سمنان و با نظارت مهندس سیدمحمد موسوی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

یادآور می شود: در حال حاضر روش معمول جهت رفع خاموشی معابر توسط سیمبان روشنایی بررسی قطعات به صورت مجزا داخل سرچراغ اعم از لامپ، ایگناتور و بالاست انجام می‌شود و به دلیل احتمال خطای ناشی از تشخیص نادرست سیمبان، امکان برکناری قطعات و کاهش راندمان گردیده و روشن ماندن معابر یک منطقه جهت تشخیص و رفع عیب سرچراغ‌های معیوب، علاوه بر تلف شدن انرژی الکتریکی، کاهش عمر تأسیسات و نارضایتی مردمی را به همراه دارد.قابل ذکر است: با بهره‌گیری از این دستگاه و با نمونه‌گیری از خروجی‌های ایگناتور که داخل سرچراغ نصب می‌باشد، می توان یک مدار تست چراغ را ایجاد کرده و از طریق این مدار تست قطعات داخل سرچراغ شامل بالاست، ایگناتور و لامپ را مورد بررسی قرار داده و با توجه به خروجی‌های ارسالی از مدار تست سرچراغ و طبق برنامه‌نویسی صورت پذیرفته، قطعه معیوب سرچراغ را تشخیص داده و بر روی صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می‌شود.

خاطرنشان می سازد: با انجام تست توسط این روش و دستگاه موجود، ضریب شناسایی قطعه معیوب صفر گردیده و زمان صرف شده برای رفع خاموشی به حداقل میزان خواهد رسید.

قابل ذکر است: این دستگاه نمونه داخلی و خارجی نداشته و طراحی و ساخت آن حدود 7 ماه و به میزان 300 نفر ساعت زمان صرف گردیده و مبلغ 10 میلیون ریال نیز سرمایه‌گذاری جهت طراحی و ساخت آن شده است.

 

نظر شما