دوره آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیتها در دامغان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۳:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۰۵۲
دوره آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیتها در دامغان برگزار شد
دوره آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها ویژه معلمان دخترانه مقطع متوسطه و مدیران مهدهای کودک دامغان برگزار شد.

رییس بهزیستی دامغان از برگزاری دوره آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها ویژه 20 نفر از معلمان دخترانه مقطع متوسطه و مدیران مهد های کودک تحت نظارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛ ابوالقاسم خطیب زاده، به اهمیت برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: در این کارگاه دو روزه آموزشهای مشاوره ژنتیک،پیشگیری از نابینایی، پیشگیری از ناشنوایی، پیشگیری از حوادث، دانستنی های دوران بارداری، مجموعه آگاهسازی ویژه مربیان، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی، پیشگیری از بیماریهای عضلانی، پیشگیری از بیماریهای معلولیت زا در کودکان، و بیماری های متابولیک و راه های پیشگیری از آن توسط کارشناسان بهزیستی ارائه گردید.

در ادامه؛ دکتر پیمان جمالی گفت: معلولیت مجموعه ای از عوامل جسمی، ذهنی، اجتماعی یا ترکیبی از آنهاست که بر زندگی شخصی فرد اثر گذاشته و مانع ادامه زندگی مستقل به صورت طبیعی می شود.

مسئول مرکز مشاوره ژنتیک دولتی بهزیستی استان، بیماریهای عفونی، تغذیه، تماس با مواد شیمیایی، مصرف تنباکو و الکل، مصرف زیاد کافئین، مصرف دارو بخصوص در سه ماهه اول بارداری، پرتو درمانی، سن مادر، آسیب پذیری هنگام زایمان و مسائل روحی و روانی مادر، و ازدواج فامیلی که تا سه برابر احتمال بروز معلولیت را افزایش می دهد، از جمله مواردی عنوان کرد که در پیدایش معلولیتها مؤثرند.

دکتر جمالی، علی علی اصغریان اپتومتریست، طیبه عجمی ادیولوژیست و معصومه سادات تقوی کارشناس مامایی مدرسین این کارگاه دو روزه، توضیحاتی را درخصوص راه های پیشگیری از معلولیتها بیان کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز