فقط ۳۰ درصد مدارس سمنان نیازمند نوسازی نیست

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۳:۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۰۴۹۱۲
فقط  ۳۰  درصد مدارس سمنان نیازمند نوسازی نیست
تخریبی و قدیمی بودن مدارس یکی از چالشهای اساسی نظام آموزشی کشور است که در همین ارتباط بر اساس گزارشهای رسمی 70 درصد فضای آموزشی استان سمنان نیازمند مقاوم سازی و بهسازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، به گفته مسوولان امر، در دولت تدبیر و امید اقدامات مثبتی در بحث مدرسه سازی صورت گرفت و در این مدت در استان سمنان، 42 هزار مترمربع با کمک دولت و خیران، مدرسه ساخته شد که در مقایسه با 10 سال گذشته که 32 هزار مترمربع بود، آمار قابل توجهی است.

13 میلیون دانش آموز در 100 هزار مدرسه کشور و 120 هزار دانش‌آموز در یکهزار مدرسه استان سمنان به تحصیل مشغول هستند که بخشی از آنان در این مدارس قدیمی واقع در شهرها و روستاها درس می خوانند.

بر اساس منابع موجود مبلغی که اکنون برای نوسازی و بهسازی مدارس در سال به استانهای کشور پرداخت می شود به گفته مسوولان امر پاسخگوی نیازها نیست زیرا با آن می توان تعمیرات جزیی مدارس را انجام داد.

آنچه که نوسازی مدارس تخریبی را بیش از پیش ضروری می سازد وقوع زلزله احتمالی است که در صورت وقوع آن جان هزاران دانش آموزان مشغول به تحصیل در این واحدهای تخریبی و قدیمی به خطر می افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : 16 مدرسه 2 نوبته در شهرستان سمنان و بیش از 30 مدرسه در دیگر نقاط استان فعال است که توجه به تأمین سرانه فضای آموزشی باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

محمد دستورانی افزود : 70 درصد فضای آموزی این استان در مقاطع مختلف تحصیلی ، نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است.

وی اظهارداشت : در استان سمنان حدود یکهزار مدرسه دایر است که 700 مدرسه نیازمند تعمیر، بازسازی و مقاوم سازی است.

وی خاطرنشان کرد : تخریب و بازسازی تمامی مدارس استان نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است و بهسازی و بازسازی برای مدارسی که نیاز به تخریب نباشد حدود پنج هزار میلیارد ریال است.

دستورانی تصریح کرد : در کشور حدود 106 هزار مدرسه فعال است که سمنان یک‌ درصد فضای آموزشی و یک درصد دانش‌آموزان کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به تحصیل 13 میلیون دانش آموز در 100 هزار مدرسه کشور اشاره و اضافه کرد: سهم این استان از تعداد دانش آموزان کشور 120 هزار نفر در یکهزار مدرسه است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت و تجهیز مدارس، بیان داشت : اگر بحث ساخت و تجهیز مدارس جزو اولویت‌های دولت باشد با تخصیص نیمی از این مبلغ از سوی دولت و تخصیص مابقی از سوی خیران، می‌توان گامی اثرگذار در راستای ساخت مدرسه در استان برداشت.

دستورانی اظهارکرد : کل مبلغی که برای نوسازی و بهسازی مدارس در سال ابلاغ می‌شود کمتر از 20 میلیارد ریال است که با این مبلغ فقط می‌توان تعمیرات جزیی را انجام داد.

در استان سمنان بیش از هشت هزار معلم و 120 هزار دانش آموز در هزار واحد آموزشی فعالیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز