سرمربی تیم ملی تکواندو:

میدان های جهانی ۹۸ بهترین فرصت امتیازآوری برای المپیک است

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۰۲:۲۲
کد خبر: ۷۸۸۷۸۹
میدان های جهانی ۹۸ بهترین فرصت امتیازآوری برای المپیک است
سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی گفت: سال 98 فرصت بزرگ تکواندوکاران کشور برای کسب بالاترین امتیازها در میدان های بین المللی به منظور حضور در المپیک است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آزاد کشور و انتخابی تیم ملی، مسابقات قهرمانی جهان و چهار مرحله رقابت های جایزه بزرگ، فرصت های بزرگی برای تکواندوکاران ایران است تا با کسب بالاترین امتیاز به المپیک راه یابند.

فریبرز عسکری با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی آزاد کشور و انتخابی تیم ملی از 13 تا 15 دی 97، افزود: این رقابت ها برای افرادی که تاکنون شرایط حضور در مسابقات تکواندو را نداشتند فرصتی فراهم می کند که خود را محک بزنند و از هر نقطه ای از کشور می توانند شرکت کرده و در صورت آماده بودن با اردوهای تیم ملی همراه شوند.

او بیان کرد: شاکله تیم ملی برای حضور در المپیک 2020 هم در سال 98 مشخص می شود.

وی با بیان اینکه از اردوها نیز برای انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان استفاده می شود، افزود: مهم ترین رویداد سال آینده مسابقات قهرمانی جهان انگلستان در اردیبهشت است و با توجه به اینکه 120 امتیاز برای دارندگان نشان طلا درنظر گرفته می شود، قهرمانی در آن می تواند مسیر سخت و طاقت فرسای رسیدن به المپیک را هموارتر کند.

عسکری ادامه داد: پس از آن نیز چهار مرحله رقابت های جایزه بزرگ برگزار می شود، مسابقاتی 40 امتیازی که رقابت پایانی آن ها 80 امتیاز دارد و ورزشکارانی که می خواهند به المپیک راه یابند باید در این رقابت ها امتیاز جمع کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره وضعیت تکواندوی شاهرود گفت: تکواندو در شاهرود ورزشی ریشه دار و قدیمی نیست، با توجه به راه اندازی آکادمی جدید و حضور مداوم قهرمانانی مانند سهیل و ساجد مولانا در شاهرود، امید است از این راه قهرمانان بزرگی به دنیا معرفی شود.

عسکری اضافه کرد: کودکان و نوجوانان حاضر در آکادمی تکواندو شاهرود ظرفیت خوبی دارند و امید است درختی که پایه گذاری شده بتواند ثمراتی در دوره های پایه داشته و به مرور با حفظ این نیرو ورزشکارانی برتر به رده های بالاتر انتقال دهند.

وی افزود: این ورزشکاران نیازمند حمایت خانواده ها و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان خود هستند تا بتوانند اهداف خود را در این ورزش به پیش ببرند.

سرمربی تیم ملی تکواندو برای بازدید از مدرسه تکواندو صالحین بسیج و آکادمی تکواندو سهیل مولانا به شاهرود در استان سمنان سفر کرد.

43 هیات ورزشی، 57 باشگاه با 60 رشته ورزشی در شهرستان شاهرود فعالیت می کنند، حدود یک هزارو 200 تکواندوکار در رده های مختلف سنی در این شهرستان حضور دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز