استعدادیابی ورزشی آغازی برای توسعه ورزش استان سمنان

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۰:۳۵:۰۶
کد خبر: ۸۲۰۳۷۹
استعدادیابی ورزشی آغازی برای توسعه ورزش استان سمنان
جلسه هم اندیشی روسا و نواب رئیس هیئتهای ورزشی استان سمنان با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در نشست هم اندیشی روسا و نواب رئیس هیاتهای ورزشی استان سمنان با اشاره بر لزوم همدلی و وفاق بین ورزشکاران، مربیان و مسئولین ورزشی اظهار داشت: همدلی بین همه ارکان ورزش می تواند نوید بخش روزهای طلایی باشد و شکی نیست که با پتانسیل موجود و حمایت دستگاه های اجرایی استان در آینده ای نه چندان دور شاهد اتفاقات بسیار خوشایندی برای ورزش استان خواهیم بود.
وی ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف هیئت های ورزشی در طول سال خاطرنشان کرد: علی رغم اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در طول سال، هیئت های استان در ارائه گزارش ضعیف عمل کرده و انتظار داریم در سال جدید گزارشات هر برنامه مدون و منظم به اداره کل ارائه شود.
جانعلی با بیان این که طرح استعدادیابی ورزشی سرآغاز مهمی برای توسعه ورزش استان است ، افزود: ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی معنی ندارد و این طرح یکی از مهمترین شاخص ها برای ساختن پیکره و استخوان بندی ورزش استان و کشور است و هدف اصلی استعدادیابی، شناسایی و انتخاب ورزشکارانی است که بیشترین توانایی را در یک رشته ورزشی خاص دارند.
وی با بیان اینکه فرآیند استعدادیابی راه را برای رسیدن به روزهای اوج یک ورزشکار تا حد زیادی کوتاهتر و آسانتر می سازد، ادامه داد: برنامه محوری هیات های ورزشی، بالا بردن سطح ارتقاء دانش و بینش مربیان در تربیت و کشف استعدادهای نخبه علاوه بر کاهش هزینه های سرسام آور قهرمانی، نتایج مطلوب مدال آوری و کسب موفقیت های غرورآفرین را در پی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: مقوله استعدادیابی با رعایت استانداردهای لازم و بهره گیری از متخصصان و مربیان کاربلد از اولویت های کاری اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری هیات های ورزشی بوده و فرایند عملی کار با جدیت آغاز خواهد شد.
وی سطح و توان کیفی بانوان ورزشکار استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: توسعه ورزش بانوان پشتوانه خوبی برای ورزش استان در بعد حرفه ای و قهرمانی است و با برنامه های استعدادیابی ،تشویق، فرهنگ سازی و تبیین اهمیت ورزش در سلامت فردی و اجتماعی سهم ورزش بانوان دو چندان خواهد شد.
جانعلی در پایان از زحمات کلیه روسا و نواب رئیس هیئت های استان قدردانی کرد و اظهار داشت: هیئت های ورزشی استان باید فعالتر از گذشته فعالیت های خود را ادامه دهند و در راستای ارتقاء ورزش استان برنامه های آتی خود را به صورت مدون و زمان بندی شده به معاونت ورزشی اداره کل تحویل دهند.
در ادامه این نشست تعدادی از روسا و نواب رئیس هیئت های ورزشی به نمایندگی از سایر هیئت ها دغدغه و مشکلات ورزش استان را با مدیرکل مطرح و خواستارحمایت مسئولین از ورزش شدند.
تاکید بر اجرای صحیح طرح استعدادیابی ، ارائه تقویم فرهنگی و ورزشی ویژه سال 98 منطبق با تقویم فدراسیون، فعالیت پررنگ‌تر هیئت های کم کار استان در سال جدید، استفاده از ظرفیت صنایع تولیدی و کارخانجات استان در جهت حمایت از ورزش استان ، ارائه گزارش جامعه از برنامه های هیئت بعد از برگزاری هر مسابقه ورزشی ، توجه بیشتر به ورزش همگانی و استفاده از امکانات و منابع دستگاه‌های اجرایی و ستادی استان در راستای توسعه ورزش، از جمله مواردی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز