معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با برنا بیان داشت:

هماهنگی برگزاری برنامه های متنوع در هفته جوان با مشارکت بی نظیر جوانان استان/ لزوم حمایت و کمک به آسیب دیدگان واقعه سیل اخیر

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۴۲:۱۵
کد خبر: ۸۳۳۸۷۴
هماهنگی برگزاری برنامه های متنوع در هفته جوان با مشارکت بی نظیر جوانان استان/ لزوم حمایت و کمک به آسیب دیدگان واقعه سیل اخیر
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا از سمنان، به تشریح برنامه های این اداره کل در هفته جوانان 98 پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، به مناسبت هفته جوان، مصطفی مرادی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا از سمنان، به تشریح برنامه های این اداره کل در هفته جوانان 98 پرداخت.

برنا- آقای مرادی، هفته جوان 98، در چه بازه زمانی بوده و دارای چه اهداف و محورهایی می باشد؟

همان طور که می دانید، هر ساله 11 شعبان، مصادف با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نام گرفته  و امسال بنا به ابلاغ وزارت ورزش و جوانان از تاریخ 26 فروردین لغایت 1 اردیبهشت، هفته جوان می باشد. که هر روز از آن دارای یک عنوان است.

روز اول (26 فروردین): جوان ایرانی، روحیه انقلابی، احساس مسئولیت

روز دوم (27 فروردین): جوان ایرانی،خانواده پایدار و سبک زندگی صحیح

روز سوم (28 فروردین): جوان ایرانی، امیدوار به آینده و معتقد به اصل "ما می توانیم"

روز چهارم (29 فروردین): جوان ایرانی، عزت ملی، سربلندی ایران و ایرانی

روز پنجم (30 فروردین): جوان ایرانی،پرانگیزه، پرنشاط و سالم

روز ششم (31 فروردین): جوان ایرانی، پایداری ایرانی،ابتکار ایرانی

روز هفتم (1 اردیبهشت): جوان ایرانی، شعور معنوی، مهدویت و انتظار

برنا- مهمترین ویژگی های هفته جوان امسال چیست؟

به منظور هر چه بهتر برگزار نمودن برنامه های هفته جوان، معاونت جوانان اداره کل، در دو سه ماه گذشته جلسات متعددی را با دستگاه های اجرایی استان در قالب جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، تشکل های مردم نهاد جوانان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان برگزار نموده و حتی هماهنگی های لازم با فرمانداران جهت برگزاری جشن سراسری امید نشاط  در همه نقاط استان صورت پذیرفته بود.

با توجه به واقعه تاسف بار سیل اخیر که بسیاری از استان های ما درگیر آن بودند و آسیب های جانی و مالی زیادی را در پی داشت، به ابتکار و پیشنهاد بسیار ارزنده مقام عالی وزارت آقای دکتر سلطانی فر و نیز معاون جوانان وزارت خانه آقای تندگویان، محوریت اصلی برنامه های هفته جوانان تغییر یافته و هدف گذاری آن معطوف به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان شده است.

برنا- لطفا درباره این تغییر رویکرد هفته جوان بیشتر توضیح بفرمایید؟ چه اقداماتی در این خصوص برنامه ریزی شده است؟

در راستای تغییر برنامه های هفته جوان به نفع زلزله زدگان، در ابتدا طی نامه ای به ادارات ورزش و جوانان شهرستان های تابعه لزوم جلوگیری از هزینه های زیاد برای جشن امید و نشاط در هر شهرستان مورد تاکید قرار گرفت. به این معنا که جشن های در نظر گرفته شده بسیار مختصر و در قالب مراسم گلریزان و جمع آوری کمک برای مردم سیل زده اختصاص یابد و مبالغ صرفه جویی شده به حساب هلال احمر واریز گردد.

در مرکز استان نیز با هماهنگی های صورت گرفته، چادر و پایگاه های هلال احمر در همه برنامه های مناسبتی تشکل های مردم نهاد و به طور خاص در جلوی خانه جوانان شهر سمنان برای جمع آوری کمک های مردمی مستقر گردد.

علاوه بر این، برنامه ریزی شده است تا فراخوانی عمومی برای اعزام نیروهای جوان داوطلب از بین تشکل های جوانان و نیز عموم جوانان استان جهت اعزام به مناطق سیل زده منتشر گردد و بنده همین جا اعلام می کنم جوانانی که به صورت داوطلبانه قصد اعزام به مناطق سیل زده را دارند، می توانند با مراجعه به اداره کل ورزش و جوانان و با هماهنگی هلال احمر،  این هدف را محقق سازند.

برنا- لطفا درباره سایر برنامه ها اقدامات اداره کل ورزش و جوانان برای هفته جوان بفرمایید؟

در این خصوص نیز در اسفندماه 97،  فراخوان عمومی برای تشکل های مردم نهاد استان منتشر گردید و از جانب اداره کل ورزش و جوانان برای حمایت از طرح ها و ایده های بدیع و خلاقانه جوانان برای هفته جوان 98، اعلام آمادگی شد. پس از جمع آوری این طرح ها از سراسر استان، جلسات هماهنگی و جمع بندی با اعضای سمن ها برگزار گردید و اهم برنامه های هماهنگ شده در هفته جوان عبارت است از:

محور قرار دادن خانه جوانان سمنان در خصوص برنامه های هفته جوان. بر این اساس یک بسته خدماتی- آموزشی برای جوانان به مدت یک هفته در خانه جوانان در نظر گرفته شد که شامل برگزاری کارگاه های توانمندسازی جوانان، طرح رایگان غربالگری سلامت جوانان، مسابقات ورزشی و نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی می باشد.

سایر برنامه ها شامل برگزاری پیاده روی شبانگاهی، برنامه پاک سازی محیط زیست، فراخوان دوسالانه عکس جوان، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه جوان با مشارکت انجمن سینمای جوان سمنان، برگزاری اردوی یک روزه پیاده روی عکاسی با موضوع مسائل اجتماعی جوانان، طرح اهدای خون،  عضویت رایگان در کتابخانه عمومی استان،  استفاده رایگان جوانان از اماکن ورزشی استان و چندین و چند برنامه دیگر می باشد.

در شهرستان ها نیز این برنامه ها با مشارکت سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی استان در حال پیگیری و اجرا است. در این جا این نوید را هم به تشکل های جوانان شهرستان شاهرود می دهم که با پیگیری های صورت گرفته این شهرستان نیز صاحب خانه جوانان خواهد شد و انشاالله اگر هماهنگی ها محقق شود در هفته جوان، افتتاح این مجموعه انجام می شود.

برنا- در انتها اگر صحبت هست بفرمایید

ممنون از شما که این فرصت را محیا نمودید. در اینجا از همه جوانان دعوت می کنم که در برنامه های هفته جوان مشارکت فعال داشته باشند و از خدمات و امکانات محیا شده نهایت استفاده را ببرند و تاکید می کنم حمایت از سیل زدگان اولویت اول ما در برنامه های هفته جوان است.  از اصحاب رسانه نیز خواهشمندم برنامه ها و اقدامات انجام شده در این هفته را به نحو احسن پوشش خبری دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز