کشف دو تن چوب قاچاق در جنگل های کویری دامغان

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۴:۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۵۹۳۱۷
کشف دو تن چوب قاچاق در جنگل های کویری دامغان
فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: ۲ تن چوب تاغ قاچاق از یک دستگاه کامیونت در منطقه سرکویر در جنوب این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ سیدرضا علوی در خصوص چوب های کشف شده افزود: روز گذشته بر اساس اعلام شهروندان یک دستگاه خودروی کامیونت حامل چوب قاچاق از جنگل های کویری دامغان، توسط یگان پلیس شناسایی شد.
وی تصریح کرد: ساعت سه بامداد روز دوشنبه، این کامیونت در محدوده پاسگاه انتظامی سر کویر دامغان مشاهده و در حالی که بیش از ۲ تن چوب قاچاق حمل می کرد توسط گشت پاسگاه توقیف شد.
علوی ادامه داد: ارزش ریالی این محموله، توسط کارشناسان منابع طبیعی، بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی به دستگیری یک نفر در این راستا اشاره کرد و افزود: ارزش بالای چوب درخت کویری تاغ، عامل اصلی و انگیزه قاچاقچیان برای دستبرد به منافع ملی است.
علوی خاطر نشان کرد: ماموران ناجا به صورت شبانه روز و بدون وقفه در خدمت مردم بوده و در مقابل مجرمان و قاچاقچیان با تمام توان ایستادگی می کنند.
وی ادامه داد: حفاظت از درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب، با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست، وظیفه همگانی مردم، دستگاه های مربوطه و نیروهای پلیس است.
فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: ۹ هزار و ۳۲۵ کیلوگرم چوب و ذغال تاغ سال ۹۷ در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد و سال ۹۸ یک خودرو وانت با ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ به ارزش ۸۴ میلیون ریال روز دوم خرداد در منطقه سبحان از توابع بخش امیرآباد دامغان کشف شد.
چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تاثیر فراوانی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز