برگزاری مراسم عید فطر در مسجد بایراکلی بلگراد

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۲:۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۶۳۳۱
برگزاری مراسم عید فطر در مسجد بایراکلی بلگراد
مسلمانان صربستان صبح یکشنبه پس از یک ماه عبادت و روزه داری، نماز عید سعید فطر را به امامت «سعید نستوفوویچ» رئیس العلمای جامعه اسلامی صربستان در مسجد بایراکلی بلگراد برگزار کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مراسم عید فطر در مسجد بایراکلی بلگراد با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و سپس رئیس العلمای جامعه اسلامی صربستان نماز عید سعید فطر را اقامه کرد.

«سعید نسوفوویچ» رئیس العلمای جامعه اسلامی صربستان در خطبه های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک به تمامی مسلمانان صربستان و دیگر کشورها این روز را برای مسلمانان روز بزرگ و مهم خواند.

وی همچنین مسلمانان را در این روز بزرگ به وحدت و همبستگی و حل و فصل مشکلات خود از طریق تفاهم و بردباری دعوت کرد.

در آیین عید فطر که در مسجد بزرگ بلگراد برگزار شد، مسلمانان بلگراد و دیگر شهرهای صربستان حضور داشتند.

مراسم نماز عید سعید فطر همزمان در دیگر مساجد در سراسر صربستان برگزار شد.

شخصیت های سیاسی، فرهنگی، علمی و مذهبی صربستان از جمله آلکساندر ووچیچ رئیس جمهور عید سعید فطر را به جامعه اسلامی صربستان و مسلمانان این کشور طی پیام های جداگانه تبریک گفتند.

ایین های عید سعید فطر در صربستان از امروز (یکشنبه) آغاز شده و تا سه روز ادامه دارد.

در این روز بزرگ، مسلمانان سراسر صربستان و دیگر شهروندان این کشور برای جمع شدن گرد سفره ای که در مرکز شهر بلگراد و دیگر شهرهای صربستان به مناسبت روز عید سعید فطر پهن می شود، از سوی جامعه فرهنگی مسلمانان صربستان دعوت شده اند.

براساس آخرین سرشماری های غیررسمی بیش از 300 هزار مسلمان در صربستان زندگی می کنند که حدود 100 هزار تن آنان در بلگراد و حومه این شهر سکونت دارند.

نظر شما