عذرخواهی رییس جمهور اتریش به دلیل نقض قانون منع آمدوشد

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۹:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۶۷۱۲
عذرخواهی رییس جمهور اتریش به دلیل نقض قانون منع آمدوشد
رییس جمهوری اتریش که برخلاف مقررات منع آمدوشد در کشورش عمل کرده بود، از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان عصر دوشنبه به نقل از روزنامه «کوریر» اتریش گزارش داد که «الکساندر وان در بلن» رییس جمهوری این کشور شنبه‌شب پس از آغاز منع آمدوشد در ساعت ۱۱ شب همچنان در یک رستوران مانده و مقررات وضع شده توسط دولت را نقض کرده بود.

«وان در بلن» در پیامی توییتری نوشت که از زمان اعلام تعطیلی‌ها برای مقابله با کرونا برای اولین بار با همسر و دوستان خود به رستوران رفته و متوجه گذشت زمان نشده بود، به همین علت کار خود را اشتباه دانسته و ابراز تاسف می‌کند.

رستوران‌های در اتریش از پانزدهم ماه جاری میلادی بازگشایی شده‌اند اما ملزم به رعایت شماری از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تعطیلی از ساعت ۱۱ شب هستند.

با توجه به اینکه احتمال دارد رستورانی که رییس جمهوری اتریش در آنجا بوده برای نقض مقررات جریمه شود، «وان در بلن» گفت که مسوولیت جریمه احتمالی را به عهده می‌گیرد.

اتریش همچنین بسیاری از محدودیت‌های دیگر را به صورت تدریجی رفع می‌کند. «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش ماه گذشته گفت که بازگشایی تمام مرزهای این کشور در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) روی می‌دهد و در روز ۱۵ ماه مه (۲۶ اردیبهشت ماه) نیز محدودیت‌ها در این زمینه کاهش می‌یابد.

دولت اتریش همچنین اعلام کرد که این کشور و آلمان قصد دارند از روز ۱۵ ماه ژوئن مرز مشترک خود را که از اواسط ماه مارس گذشته (۲۵ اسفند ۹۸) بسته شده بود، بازگشایی کنند.

این در حالی است که کمیسیون اروپا در توصیه نامه جدید خود از اعضای اتحادیه اروپا خواسته است به دلیل بحران کرونا، محدودیت‌های سفر را تا یک ماه دیگر تمدید کنند.

در ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا موافقت کردند که مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان غیر اروپایی ببندند. کمیته اروپا بازوی اجرایی اتحادیه با این تصمیم تلاش کرد تا کنترل در امتداد مرزهای داخلی را به حداقل برساند.  

شیوع ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تازه ترین اخبار از مبتلا شدن ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ حکایت دارد. از این تعداد بیش از ۳۴۷ هزار نفر فوت شده و دو میلیون و ۳۱۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

نظر شما
پرونده ویژه