روسیه به بازار جهانی نفت هشدار داد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۷:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۵۵۵۳
روسیه به بازار جهانی نفت هشدار داد
وزیر انرژی روسیه در مورد تاثیر موج دوم شیوع کرونا بر بازار جهانی نفت هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نوواک روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: وضعیت بازار جهانی نفت تا اندازه زیادی بستگی به تدابیر محدودکننده خواهد داشت که دولت های کشورهای مختلف (برای پیشگیری از کرونا) اتخاذ می کنند.  

وی با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت بازار جهانی نفت باثبات است، اظهار داشت: اما وضع مبهم باتوجه به ریسک آغاز موج دوم شیوع بیماری کرونا حفظ شده است.

وزیر انرژی روسیه گفت: در چند ماه اخیر بازار جهانی نفت ثبات یافته است و موازنه بین عرضه و تقاضا با کاهش تولید نفت از سوی کشورهای تولیدکننده نفت دوباره برقرار شده و سطح تقاضا بار دیگر افزایش یافت.  

 وی در مورد وضع مبهمی که ممکن است در بازار جهانی نفت بر اثر شیوع کرونا بوجود بیاید، گفت: وضع بازار جهانی نفت به واکنش کشورهای جهان در مورد انتشار ویروس کرونا بستگی خواهد داشت. تصمیم هایی که دولت ها در این مورد می گیرند بر وضع بازار نفت تاثیر می گذارد و میزان تقاضا برای محصولات نفتی به آن بستگی خواهد داشت.

به گفته نوواک، محدودیت هایی که دولت ها در مورد پیشگیری و مبارزه با کرونا اعمال می کنند بر تعداد پروازهای مسافربری و استفاده از خودروها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.  

وی افزود: به همین خاطر لازم است همان طور که با وزیران (انرژی)  در چارچوب گروه ۲۰ کشور صنعتی گفت وگو و با اوپک پلاس مذاکره کردیم وضعیت را باید تحت نظارت داشته باشیم و ببینیم که وضعیت چگونه پیش می رود تا موازنه بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت حفظ شود و با افزایش سطح تقاضا، سطح تولید نیز افزایش بیابد.  

 به گزارش شبکه تلویزیونی روسی ار. ب.کا، نوواک روز گذشته در اجلاس وزیران انرژی ۲۰ کشور صنعتی پیش بینی کرد که سطح تقاضا برای خرید نفت در بازار جهانی تا پایان امسال ۱۰ درصد کاهش بیابد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز