حشد الشعبی:

ارتباطی با حمله موشکی به فرودگاه اربیل نداریم

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۳:۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۶۷۰۹۳
ارتباطی با حمله موشکی به فرودگاه اربیل نداریم
تیپ ۳۰ حشد شعبی عراق اعلام کرد: از زمان شلیک موشک ها عملیات جستجو برای یافتن شلیک کنندگان را آغاز کرده ایم؛ اما تاکنون چیزی نیافته‌ایم. حشد شعبی ارتباطی با این حمله موشکی ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از بغداد الیوم، تیپ ۳۰ حشد شعبی عراق درباره حادثه اربیل اعلام کرد که ارتباطی با حمله موشکی به فرودگاه اربیل ندارد.

سامی بکداش مسئول اطلاع رسانی تیپ ۳۰ حشد شعبی عراق گفت: منطقه ای که موشک ها از آنجا شلیک شده، میان ما و ارتش عراق مشترک است و منطقه ای مرزی است که نیروهای پیشمرگه به آن منطقه نزدیکتر هستند و این منطقه ای زراعی است.

وی افزود: از زمان شلیک موشک ها عملیات جستجو برای یافتن شلیک کنندگان را آغاز کرده ایم؛ اما تاکنون چیزی نیافته ایم. حشد شعبی ارتباطی با این حمله موشکی ندارد و این اقدامات به حشد شعبی و وجهه آن آسیب می زند. عملیات پیدا کردن شلیک کنندگان موشک جریان دارد.

همچنین تیپ ۳۰ حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: در شرایطی که نیروهای ارتش و حشد شعبی و اطلاعات در راستای حفظ امنیت در دشت نینوا از زمان آزادساز آن از لوث داعش حرکت می کنند؛ تیپ ۳۰ حشد شعبی این اقدام تروریستی در شلیک موشک از دشت نینوا را که با هدف بی ثباتی منطقه و پیاده کردن اهداف خبیث و نیز با هدف ضربه زدن به دستاوردهای تیپ ما رخ می دهد، را محکوم می کند. ما با همه اقدامات تروریستی از جانب هر طرفی که باشد برای حفاظت از امنیت و ثبات دشت نینوا مقابله خواهیم کرد.

قبل از آن وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرده بود: در ساعت هشت و نیم شب گذشته، ۶ موشک به سوی فرودگاه بین المللی اربیل شلیک شد که خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد. این موشک ها از منطقه برطله حدفاصل روستاهای شیخ امیر و ترجله شلیک شده اند. ما این اقدام را محکوم می کنیم.

سرویس مبارزه با تروریسم عراق هم در بیانیه ای اعلام کرده بود: ۶ موشک از حومه روستای شیخ امیر از توابع استان نینوا به سمت پایگاه ائتلاف بین المللی در فرودگاه اربیل شلیک شده است؛ اما موشکها در اطراف فرودگاه اصابت کرده و خسارات و تلفاتی به دنبال نداشته است.

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای بیان کرده بود: گروهی تروریستی چهارشنبه شب با تعدادی موشک کاتیوشا منطقه‌ای در شمال غرب اربیل را هدف قرار دادند.این موشک ها از منطقه ترجله واقع در شهرستان الحمدانیه استان نینوا به سمت اربیل شلیک شد و خسارتی در پی نداشت. در پی این حمله، دستور بازداشت مسؤول امنیتی منطقه‌ای که موشک‌ها از آنجا شلیک شده، صادر شده است.

پلیس اقلیم کردستان هم اعلام کرده بود؛ ۶ فروند موشک به نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد که خسارتی در پی نداشت.

در همین ارتباط مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در توییتی، این حمله را محکوم و خواستار برخورد قاطع با عوامل این حمله شده و گفته بود در این خصوص با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تلفنی گفت وگو کرده است.

 

نظر شما