چین:

آمریکا قصد دارد جهان را به دوران جنگل برگرداند

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۳:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۷۸۴۸
آمریکا قصد دارد جهان را به دوران جنگل برگرداند
سخنگوی نمایندگی چین در سازمان ملل اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه پکن در نشست صندوق جمعیت این نهاد را محکوم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگی چین در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام‌زنی‌های مکرر آمریکا در این نهاد، دروغگویی را عادت واشنگتن دانست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی نمایندگی چین در سازمان ملل روز جمعه گفت: «دروغ و فریب‌کاری برای برخی سیاست‌مداران آمریکایی به عادت تبدیل شده است».

این دیپلمات چینی افزود: «آن‌ها به شکل مخربی تقابل سیاسی ایجاد کرده و همکاری های چندجانبه را تضعیف می‌کنند. ایالات متحده برخلاف زمان حرکت می‌کند و بزرگترین تخریب کننده نظم فعلی جهان است و از هر روشی برای برگرداندن جهان به دوران جنگل استفاده می‌کند».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنار وزیر آموزش این کشور، در جلسه روز پنجشنبه صندوق جمعیت سازمان ملل، دولت چین را به اجبار زنان «اویغور» به سقط جنین متهم کردند.

علاوه بر چین، «ناتالیا کانم» مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل نیز بابت اتهام‌زنی‌های این دو مقام آمریکایی علیه چین ابراز تأسف کرد.

آمریکایی‌ها از زمان روی کار آمدن دولت جدید این کشور تقابل و تنش با چین را به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند. آمریکا که وارد جنگ تجاری با چین شده است، از یک سو جدایی‌طلبان هنگ‌کنگی و تایوانی را تحت حمایت قرار داده و از یک سو پکن را در شیوع ویروس کرونا در جهان مقصر می‌داند.

مقامات آمریکا در حالی چین را به اجرای سقط اجباری جنین متهم می‌کنند که چندی پیش پرستاری در یکی از کمپ‌های نگه‌داری پناهجویان در مرزهای آمریکا افشا کرد بر روی شمار زیادی از زنان پناهجوی حاضر در این مراکز عمل جراحی خارج کردن رحم انجام گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز