نخست‌وزیر مالزی هم به قرنطینه رفت

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۵:۵۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۱
نخست‌وزیر مالزی هم به قرنطینه رفت
نخست وزیر مالزی اعلام کرد به دلیل دیدار با یکی از وزرای دولت که نتیجه تست کرونای وی مثبت اعلام شده است، وارد قرنطینه می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محیی‌الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی روز دوشنبه اعلام کرد به دلیل در تماس بودن با یکی از ورزای دولتش که به ویروس کرونا مبتلا شده، به قرنطینه می‌رود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، یاسین در بیانیه‌ای گفت: «این مسئله در رسیدگی به امور دولت خللی ایجاد نمی‌کند. از منزل به کار ادامه خواهم داد و دیدارها را به‌صورت مجازی برگزار خواهم کرد».

نخست‌وزیر مالزی روز شنبه با وزیر امور مذهبی دولتش دیدار داشت اما اکنون نتیجه تست کرونای این مقام مالزیایی مثبت اعلام شده است. یاسین در این باره متذکر شد تست‌های اخیری که از او گرفته شده‌اند منفی بوده و جهت احتیاط وارد قرنطینه می‌شود.

در مالزی نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در حال شکل‌گیری است و جدیدترین آمار ابتلای روزانه در این کشور به ۴۳۲ نفر رسیده است که از بیشترین میزان ابتلا در ماه مارس (فروردین) نیز فراتر رفته است.

امروز (دوشنبه) علاوه بر نخست‌وزیر مالزی، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز با انتشار پیامی در صفحه توییترش از قرنطینه خود به دلیل تماس با فردی که آزمایش ابتلای او به ویروس «کووید۱۹» مثبت شده، خبر داد.

از سوی دیگر، «ویلیام بار» وزیر دادگستری (دادستان کل) آمریکا به رغم امتناع اولیه خودش از قرنطینه شدن بعد از حضور در مراسم جنجالی ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) در کاخ سفید، از بیم ابتلا به ویروس کرونا تصمیم گرفته که قرنطینه شود.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند، وزیر دادگستری این کشور در مراسم اخیر در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ و دیگر مقام‌های دولت او و قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره به منظور اعلام نامزدی «ایمی کانی بارت» برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده حضور داشت.

این مراسم در «رُز گاردِن» کاخ سفید برگزار شد اما میهمانان در فضاهای بسته کاخ سفید هم حضور یافتند و در تصاویر منتشر شده، دیده می‌شود حضار ماسک به صورت ندارند و فاصله اجتماعی هم رعایت نمی‌شود.

تا کنون علاوه بر ترامپ و همسرش، ابتلای چندین نفر از حضار این مراسم شامل «کلیان کانوی»، سناتور «مایک لی» از ایالت یوتا و «رو جان ای جنکینز» رئیس دانشگاه نوتردام تایید شده است.

 

نظر شما