ترامپ مذاکره با دموکرات‌ها را متوقف کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۲۲:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۹۸۰۶
ترامپ مذاکره با دموکرات‌ها را متوقف کرد
رئیس جمهوری آمریکا به نمایندگانش دستور داد تا مذاکره با دموکرات‌ها درباره بسته کمک به مشاغل در دوره شیوع کرونا را متوقف کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترامپ سه‌شنبه شب در توئیتی نوشت: به نمایندگانم دستور دادم مذاکرات تا بعد از برگزاری انتخابات متوقف شود. بلافاصله بعد از آنکه در انتخابات پیروز شدم یک لایحه حمایتی بزرگ را با تمرکز بر آمریکایی‌های سختکوش و کسب‌وکارهای کوچک تصویب خواهیم کرد.
قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه اعتقاد دارند که این دو حزب نمی‌توانند تا پیش از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) در مورد بسته حمایتی از مشاغل به توافق برسند.
به نوشته تارنمای آکسیوس، این دستور در حالی صادر شد که مذاکرات «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا شتاب گرفته اما دو طرف همچنان اختلافات زیادی دارند.
ترامپ در توئیت دیگری نوشت: پلوسی خواهان ۲.۴ تریلیون دلار برای کمک به ایالت‌هایی است که دموکرات‌ها در مدیریت آنها ضعف دارند و آمار جرائم در آنها بالاست. این مبلغ هیچ ربطی به کووید-۱۹ ندارد.
وی افزود: ما یک پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه ۱.۶ تریلیون دلاری ارائه کردیم و او (پلوسی) طبق معمول با حسن نیت مذاکره نمی‌کند. من درخواست آنها را رد می‌کنم.
در همین حال، «جروم پاول» رئیس «فدرال رزرو» (بانک مرکزی آمریکا) سه‌شنبه اعلام کرد که احیای رشد اقتصادی آمریکا بعد از شیوع کرونا به زمان بیشتری نسبت به آنچه که انتظار می‌رفت، نیاز دارد.

 

نظر شما