نتانیاهو از توافق عادی‌سازی روابط با آل‌خلیفه تمجید کرد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۰۸:۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۴۸۹۹
نتانیاهو از توافق عادی‌سازی روابط با آل‌خلیفه تمجید کرد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان تماس تلفنی با وزیر خارجه بحرین از توافق عادی سازی روابط آل خلیفه با تل آویو تمجید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری  برنا به نقل از النشره، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این تماس تلفنی از عادی سازی روابط آل خلیفه با رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

نتانیاهو پس از این گفتگو با «استیو منوچین» وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا نیز به بحث و تبادل نظر پیرامون توافق عادی سازی روابط با آل خلیفه پرداخت.

شب گذشته وزیر امور خارجه بحرین و نمایندگان رژیم صهیونیستی در منامه بیانیه مشترکی را در خصوص برقراری روابط بین دو طرف امضا کردند.

منابع آگاه اعلام کردند که یکی از مفاد این بیانیه این است که «اسرائیل و بحرین اقدام به برقراری روابط کامل دیپلماتیک خواهند کرد، در پایتخت‌هایشان سفارتخانه بازخواهند کرد و سفیر تعیین خواهند کرد».

همچنین طبق این بیانیه تل‌آویو و منامه اقدامات خصمانه علیه یکدیگر انجام نخواهند داد و از انجام آن در خاک خود توسط طرف‌های ثالث نیز جلوگیری خواهند کرد.

امضای توافقاتی در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، هواپیمایی، گردشگری، تجارت، علم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری‌های حقوقی از دیگر مفاد این بیانیه اعلام شده است.

 

نظر شما