تحریم شرکت‌های چینی به اتهام همکاری با کشتی‌رانی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۸:۰۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۵۴۵۵
تحریم شرکت‌های چینی به اتهام همکاری با کشتی‌رانی ایران
آمریکا شرکت‌های چینی را به اتهام همکاری با کشتی‌رانی ایران تحریم می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به گزارش رویترز، آمریکا اعلام کرد نام دو شهروند و شش شرکت چینی را به اتهام همکاری‌های آنها با یک شرکت کشتی‌رانی ایرانی که پیش از این مشمول تحریم‌های واشینگتن بود، به فهرست سیاه خود اضافه می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه خود از گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران نام برده است که تابستان امسال تحت تحریم‌های واشینگتن قرار گرفت.

این اطلاعیه اظهارات مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده را بازتاب داده است که به تمام بنگاه‌های اقتصادی و مالی در سراسر جهان هشدار داده است که اگر با گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند باید خطر تحریم‌های آمریکا را بپذیرند.

اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا همچنین به شرکت کشتی‌رانی ای‌سیل در شانگهای اشاره می‌کند که از شرکت‌های وابسته به گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران است و تابستان امسال تحریم شد.

این اطلاعیه می‌گوید از زمان تحریم این دو شرکت، «گروه ریچ هولدینگ» مستقر در شانگهای به همراه «ریچ شیپینگ لاینز» امکان کناره گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر چین را فراهم آورده‌اند.

دیگر شرکت‌های چینی نیز که همراه این دو شرکت به فهرست تحریم‌های ایالات متحده اضافه شدند عبارتند از کشتی‌رانی دیلایت، کشتی‌رانی گریسیوز، کشتی‌رانی نوبل و کشتی‌رانی سوپریم.

همچنین مدیرعامل و رئیس گروه ریچ هولدینگ تحت تحریم‌های جدید ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، دسترسی افراد و شرکت‌های نام برده به دارایی‌های خود در ایالات متحده مسدود می‌شود و هیچ شهروند آمریکایی نیز حق انجام معامله با آنها را ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با خروج از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌ها می‌کوشد فشارهای همه‌جانبه را بر تهران افزایش دهد فشارهایی که با موازین حاکم بر قطعنامه‌های سازمان ملل در تضاد است.

 

نظر شما