اردوغان:

مکرون به دنبال تسویه حساب با مسلمانان است

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۲۲:۴۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۶۰۲۲
مکرون به دنبال تسویه حساب با مسلمانان است
رییس جمهوری ترکیه هدف مکرون از طرح "اسلام فرانسوی" را تسویه حساب با اسلام و مسلمانان دانست. و افزود: این اقدامات با هدف ایجاد یک سیستم علیه مسلمانان انجام می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در نشست مجازی کشورهای اسلامی عضو و ناظر سازمان همکاری اسلامی سخن می‌گفت، تصریح کرد: باا ین سیستم فرانسوی ، انجام آیین دینی اسلام تنها در منازل انجام می شود و اجازه گسترش دین، اصول و قوانین آن در خیابان، بازار، محیط کاری و زندگی اجتماعی داده نشود.

وی ادامه داد:  بر این باورم که ما مسلمانان در این ایامی که روزهای دشواری را سپری می‌کنیم، باید بیشتر به یکدیگر توجه داشته و همفکری و تبادل نظر کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت اتحاد مسلمانان گفت کسانی که از پیشرفت و رشد اسلام ناراحت و آشفته هستند به بهانه بحران‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند به دین ما حمله می‌کنند.

رییس جمهوری ترکیه گفت که شرایط دردناک کنونی مسلمانان، امپریالیست و دشمنان اسلام را تشویق می‌کند که به اسلام ضربه بزنند و وجهه آن را لکه دار کنند.

اردوغان خواستار گفت وگوی مسلمانان برای خارج شدن از شرایط غم‌انگیز کنونی‌شان شد.

وی افزود: ما به عنوان مسلمان، باید به یکدیگر بیشتر و بیشتر گوش دهیم و در این زمان دردناک و آکنده از چالش‌ها و مشکلات، به تبادل افکار خود با یکدیگر بپردازیم.

اردوغان تصریح کرد: مسلمانان کنونی با بسیاری از مشکلات پیچیده، نظیر تروریسم، گرسنگی، جهالت، عدم برابر در داخل و جنگ داخلی و تفرقه روبرو هستند.

رییس جمهوری ترکیه ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر، یمن، سوریه، افغانستان و لیبی، کشتار و آشفتگی زیادی جریان دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد وضعیت بغرنج سرزمین‌های تاریخی اسلامی هستیم. سرزمینی که برای قرن‌ها چراغ راه بشریت در علم، حکمت و پیشرفت بوده است.

رییس جمهوری ترکیه ضمن تاکید بر "هوشیاری مسلمانان در برابر نقشه‌های پلیدی که دین اسلام و اعتبار مسلمانان را هدف قرار داده است، افزود: نمی‌توان وضعیتی که در آن هم قاتل و هم مقتول الله اکبر می‌گویند پذیرفت.

اردوغان گفت: علت این که مسلمانان از یمن گرفته تا عراق، ظرفیت خود را از طریق درگیری‌های قومی و فرقه‌ای از دست می‌دهند، دوری از قرآن است.

رییس جمهوری ترکیه افزود: ما دینی به نام سنی و شیعه نداریم، بلکه دین ما اسلام است.

وی از مسلمانان خواست که به ریسمان الهی چنگ بزنند، در دام فتنه‌ها نیفتند و به امپریالیسم فرصت ندهند که میان سنی و شیعه، سیاه و سیاه، ترک وعرب، فارس و کرد اختلاف بیندازد.

رییس جمهوری ترکیه افزود: سخنرانی‌های مخالف اسلام و مسلمانان از مهم‌ترین ابزارهایی است که سیاستمداران غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود استفاده می‌کنند و اقدام برخی که اخیرا با عنوان اسلام فرانسوی، اسلام اروپایی و اسلام اتریشی مطرح می‌شود، یکی از تازه‌ترین اقدامات در این خصوص است.

وی تصریح کرد: این اقدام اروپایی‌ها که برای کنترل دین اسلام، فشار بر آن و بازسازی آن صورت می‌گیرد، نه تنها دمکراسی که تمامیت خواهی است و کشورهای اسلامی با این گونه اقداماتی ک حد  و مرزها را زیر پا می‌گذارد، مخالف هستند.

اردوغان ادامه داد: اگر نیاز مردم درخصوص دین از منابع صحیح برآورده نشود، آنها در چنگال گروهک‌های تروریستی نظیر داعش، جنبش الشباب و بوکوحرام خواهند افتاد.

رییس جمهوری ترکیه ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: "روزانه به طور متوسط ‌هزار خواهر و برادر مسلمان‌مان در سراسر جهان قربانی تروریسم وخشونت می‌شوند. نژادپرستی، قوم‌گرایی، فرقه‌گری و تروریسم از مشکلاتی هستند که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: "وضعیت تاسف‌بار و بغرنجی که مسلمانان در آن قرار دارند باعث جری‌تر شدن عناصر امپریالیست و دشمنان اسلام شده است".

رییس جمهوری ترکیه اظهار کرد: "گفتمان‌های ضد اسلامی و ضد مسلمانان از ابزارهای جدیدی هستند که سیاستمداران غربی امروز برای پنهان کردن شکست‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

 اظهارات جدیدی مانند (اسلام فرانسوی)، (اسلام اروپایی)، (اسلام اتریشی) که اخیرا از سوی سیاستمدارن غربی مطرح شده آخرین نمونه‌های این نقشه پلید است. هدف اصلی چنین اقداماتی که به رهبری امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه انجام می‌شود، تضعیف اسلام و مسلمانان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز