درخواست انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان فیلیپین از گوترش:

سازمان ملل توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کند

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۲۰:۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۰۸۹۱
سازمان ملل توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کند
انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان فیلیپین در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار واکنش و اقدام جدی این نهاد بین‌المللی در محکومیت توهین به پیامبر اسلام(ص) شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین در نامه سرگشاده ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد: متاسفانه در جمهوری فرانسه و با حمایت آقای مکرون رییس جمهوری این کشور، اتفاقاتی رخ داده که نزدیک به دو میلیارد مسلمان را ناراضی و آزرده کرده است.

اعضای این انجمن با بیان اینکه انتشار کاریکاتورهای وقیحانه مجله شارلی ابدو با سوژه توهین به حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم الشان اسلام و حمایت رییس جمهوری ماجراجوی فرانسه نشانگر اوج  دشمنی با مسلمانان جهان است، تاکید کردند: از آنجا که وظیفه اصلی سازمان ملل متحد استقرار صلح در جهان است، شما را به این نکته توجه می‌دهیم که اسلام، دین صلح و دوستی و پیامبر اسلام، پرچمدار صلح عادلانه است. آقای مکرون ایجاد تردید و نقد نسبت به موضوع موهوم هولوکاست را مصداق آزادی بیان و اندیشه ندانسته و آن را جرم تلقی می‌کند و لیکن، توهین به پیامبر اکرم (ص) را مورد تشویق قرار می دهد.

این نامه تصریح کرد: اقدام آقای مکرون و دولت فرانسه نه تنها حقوق دو میلیارد مسلمان جهان را پایمال کرده بلکه زمینه نقض همزیستی مسالمت آمیز و ایجاد ناامنی و خشونت را فراهم کرده است. مسلمانان اروپا و به‌ویژه پنج میلیون مسلمان در فرانسه با بهره گیری از تمدن اسلامی، همواره در توسعه و پیشرفت اروپا مشارکت داشته و جفا در حق آنان باید تقبیح شود.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین خطاب به گوترش نوشت: این انجمن از جناب عالی انتظار دارد ضمن محکوم کردن این اقدام موهن، مساعی جمیله خود را برای حمایت از مسلمانان جهان و جلوگیری از توهین به مقدسات آنان، اعمال کنید. واکنش و اقدام جدی سازمان ملل متحد در این مورد، موجب افزایش اعتبار این نهاد بین المللی و جلب اعتماد جهان اسلام خواهد شد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز