خواب‌های ترامپ برای مقام‌های بلندپایه‌کاخ سفید

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۹:۴۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۱۴۵۲
خواب‌های ترامپ برای مقام‌های بلندپایه‌کاخ سفید
رئیس جمهوری آمریکا و دستیاران نزدیکش قصد دارند در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شماری از اعضای دولت را که پیرو دستورها و سیاست های او نیستند، اخراج کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پولیتیکو نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دستیاران نزدیکش قصد دارند در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ ، در دولت تغییر و تحول عمده ایجاد کرده و شماری از اعضای دولت را که پیرو دستورها و سیاست های او نیستند، اخراج کند.

 این تارنمای آمریکایی به نقل از مشاوران کاخ سفید، افزود: ترامپ در نظر دارد برخی از اعضای بلندپایه دولت در دوره نخست ریاست جمهوری (۲۰۱۷ – ۲۰۲۱) را که از اجرای درخواست هایش خودداری کرده، به او کاملا وفادار نبوده، عملکرد کندی داشته و یا انتقاد و مخالفت کرده اند، کنار بگذارد.

این منابع با اشاره به نارضایتی ترامپ از عملکرد مقام های اصلی مرتبط با حوزه بهداشت و درمان و مدیران بلندپایه امنیتی و اطلاعاتی، شامل مارک اسپر وزیر دفاع، جینا هسپل رئیس سازمان جاسوسی (سیا) و گریس ورای رئیس پلیس فدرال (اف بی آی)، احتمال برکناری آنان را مطرح کرده اند.

پولیتیکو به نقل از ۲ مقام آگاه وابسته به حزب جمهوری خواه افزود: مقام های کاخ سفید و دولت ترامپ حتی پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات پیش رو، بررسی و گزینش مدیران حوزه بهداشت و درمان را آغاز کرده اند که شاید سازمان های اداره کننده بسیاری از عوامل واکنش دولت به همه گیری (ویروس کرونا، بیماری کووید -۱۹) و ناظر بر نظام بیمه بهداشت و درمان این کشور را در برگیرد.

ترامپ همچنین می خواهد اف بی آی، سیا و پنتاگون را در سطح عالی فرماندهی بازسازی کند.

تغییرات گسترده اعضای دولت ترامپ در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری او، همانند تغییرات در چهار سال نخست ریاست جمهوری اش خواهد بود، با این تفاوت که این بار خیال ترامپ کاملا از ملاحظات سیاسی یا واکنش کنگره آسوده خواهد بود.

از ۲۳ فردی که در دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ، مقام هایی در سطح وزارت در اختیار داشتند، تنها هفت تن تا پایان دوره دوام آوردند و بسیاری از آنان مانند رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، اسکات پرویت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تام پرایس وزیر بهداشت و خدمات انسانی، در شرایط تنش آلودی از دولت جدا شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز