ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۴۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۲۱۵۰
ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می‌شوند
ستادهای مبارزه انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات آمریکا، همزمان با پایان تلاش های انتخاباتی و آغاز آخرین مرحله رای گیری در روز سه شنبه، کارشناسان حقوقی و وکیلان خود را برای طرح دعاوی پساانتخاباتی در دادگاه های این کشور آماده می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش خبرگزاری رویترز از ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا؛ مطرح شدن این دعواها در دستگاه قضایی آمریکا، ممکن است موجب به درازا کشیده شدن زمان تعیین پیروز نهایی این انتخابات بسیار مهم شود.

دونالد ترامپ که در نظرسنجی های سراسری پس از جو بایدن قرار دارد، با ادامه حملات بی پایه و اساس به روش رای گیری پستی، تهدید کرده که برای جلوگیری از شمارش این گونه آراء پس از پایان مهلت قانونی رای گیری در روز سه شنبه، وکیلانش را به مراکز شمارش آراء خواهد فرستاد.

وی روز دوشنبه، طرح ایالت پنسیلوانیا را برای شمارش آرای پستی که تا سه روز پس از پایان مهلت مشارکت در انتخابات، تحویل حوزه ها داده می شود، عامل تقلب گسترده دانست اما در باره چگونگی وقوع این امر توضیحی نداد. او همچنین از دیوان عالی ایالات متحده درخواست تجدیدنظر در باره حکمی در باره قانونی بودن تمدید مهلت شمارش آراء کرد که بالاترین نهاد قضایی این کشور، آن را مجاز دانسته بود.

هر چند طولانی شدن شمارش آراء تا چند روز پس از برگزاری انتخابات معمول نیست، اما اوجگیری پیش بینی شده مشارکت پستی در رای گیری در پی همه گیری ویروس کرونا، ممکن است روند شمارش را در سال جاری، طولانی تر کند.

جنیفر اومالی دیلون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، اعلان پیروزی ترامپ را در سه شنبه شب پسا از پایان رای گیری، امکان ناپذیر دانست.

رویترز افزود: هر دو طرف لشگری از وکیلان و حقوقدانان را برای پیروزی در مبارزات حقوقی پس از برگزاری انتخابات، آماده کرده اند.

یک قاضی فدرال در تگزاس روز دوشنبه درخواست جمهوریخواهان را برای ابطال حدود ۱۲۷ هزار رای که توسط سرنشینان خودروها در مراکز تعیین شده در بخشی از شهر هوستون که متمایل به دمکرات هاست به صندوق ها ریخته شده بود، رد کرد. اما مقام های انتخاباتی، با توجه به اطمینان نداشتن از قانونی بودن این روش، بیشتر این گونه مکان ها را در روز برگزاری انتخابات تعطیل کردند.

ترامپ ۷۴ ساله به شدت برای جلوگیری از تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهوری پس از جرج بوش (پدر) جمهوری خواه که در سال ۱۹۹۲ پس از دوره نخست، بازنده شد، تلاش می کند.

با وجود پیشگامی بایدن در نظرسنجی های سراسری، رقابت در ایالت های حساس و تعیین کننده به اندازه ای نزدیک است که باز هم امکان دارد ترامپ بتواند ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای نظام الکترال کالج را که تعیین کننده برنده نهایی این رقابت است، فراهم بیاورد.

بسیاری از دمکرات های نیز گفته اند که در پی نادرستی پیش بینی باخت بی دردسر ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، نگران نتیجه نهایی این انتخابات هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز