واکنش شدیداللحن چین به حمله تروریستی در افغانستان

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۲۲۶۹
واکنش شدیداللحن چین به حمله تروریستی در افغانستان
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمله تروریستی دانشگاه کابل گفت که کشورش این حمله را به شدت محکوم می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وانگ ون بین روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: ظرف دو هفته گذشته، این دومین حمله به نهادهای آموزشی در پایتخت افغانستان است چین همواره مخالفت خود را با هر گونه حمله تروریستی اعلام کرده و از مبارزه دولت و مردم افغانستان با تروریسم و تلاش آنان برای حفظ امنیت کشور پشتیبانی می کند.

او گفت: چین مایل است به اتفاق جامعه جهانی برای پیشبرد صلح، ثبات، توسعه و شکوفایی هر چه زودتر افغانستان کوشش کند.


 آمریکا باید به دخالت در امور هنگ کنگ خاتمه دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از آمریکا خواست فوراً مداخله در امور هنگ کنگ به ویژه امور قضایی این منطقه را پایان دهد و هر گونه دخالت در امور داخلی چین را متوقف کند.

 روز گذشته مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکاف دستگیری هشت تن از مخالفان در هنگ کنگ را به شدت محکوم کرده بود.

وانگ ون بین با اشاره به همین موضوع گفت: چین کشور قانون است و منطقه  اداری ویژه هنگ کنگ چین نیز تحت قانون اداره می شود قوانین باید رعایت شود و تخلفات باید مورد بررسی قرار گیرد ادارات مربوطه  دولت  هنگ کنگ وظایف خود را مطابق قانون انجام می دهند و نباید مورد تهمت و انگ زدن قرار بگیرند.

او تاکید کرد که هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه از چین است و امور هنگ کنگ صد در صد بخشی از امور داخلی چین به شمار می رود هرگونه تلاش برای تخریب  «یک کشور، دو نظام»  و تضعیف شکوفایی و ثبات هنگ کنگ مطمئناً با مخالفت قاطعانه همه مردم چین از جمله هموطنان هنگ کنگی روبرو خواهد شد و هیچ گونه تلاشی برای دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین موفق نخواهد بود.

 

نظر شما