آیا دعای جمهوری‌خواهان برای پیروزی ترامپ کافی است؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۳۳۱۷
آیا دعای جمهوری‌خواهان برای پیروزی ترامپ کافی است؟
شایع شده است که حزب جمهوری خواهان در صفحه اینستاگرام خود هواداران را به دعا برای پیروزی دونالد ترامپ، در انتخابات دعوت کرده است این در حالی است که شخص ترامپ در توییتی اعلام کرده است که سیستم انتخابات این کشور آسیب دیده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترامپ در این توییت تصریح کرده است: نظام انتخاباتی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخدوش شده است و ما باید به این موضوع رسیدگی کنیم! وکلای ما بنا به دلایلی خواستار مجوز حضور در مراکز شمارش آرا شده اند اما اکنون چه فایده؟

حزب جمهوری خواه یا بازار مکاره سیاست

توماس فریدمن، نویسنده مشهور روزنامه نیویورک تایمز، در گفتگو با شبکه "سی ان ان" درباره سرپیچی دونالد ترامپ از پایبندی به اصل گردش مسالمت آمیز قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت: من روزنامه نگاری حرفه ای را با پوشش دادن دومین جنگ داخلی لبنان آغاز کردم و امروز از این می ترسم که این حرفه را با پوشش دادن دومین جنگ داخلی احتمالی در تاریخ آمریکا به پایان برسانم ... آری به اعتقاد من اتفاق هایی که در چند روز گذشته رخ داده است، آتش سوزی درجه 6 یا "دفکان سطح 5" (میزان آمادگی دفاعی) است. به عبارت دیگر با هشدار تهدید امنیت ملی سطح 5 رو به رو هستیم.

وی افزود: رئیس جمهور گفته است اگر من در انتخابات پیروز نشوم، تقلب صورت گرفته است. این روزنامه نگار خطاب به ملت آمریکا گفت: دوستان انتخاب با شماست. این مرد (ترامپ) می کوشد اراده خود را بر شما تحمیل کند. او با توسل به زور می خواهد ریاست جمهوری را به دست بیاورد و انتظار دارد که ما باید آن را تقدیم وی کنیم. من امروز بیش از هر زمان دیگری می ترسم.

وی در پایان گفت که حزب جمهوری خواه تبدیل به "بازار مکاره سیاست" شده است. ترامپ هنوز پیروز نشده من از ترس به خود می لرزم. حال، چهار سال ترسناک آینده را چطور باید تحمل کنم.

اتهام زنی برای از بین بردن اعتبار رقیب

با توجه به تشدید رقابت نفسگیر بین دو کاندید، ستاد ترامپ در چند ایالت تحرکات قانونی و حقوقی چند جانبه ای را از دوم و سوم نوامبر آغاز کرده است. رودی جولیانی، وکیل ترامپ در شهر فلادلفیا گفت که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

وی تأکید کرد که جمهوری خواهان اجازه چنین کاری را نمی دهند.

جولیانی مدعی شده است که در شمارش صد هزار رأی در این ایالت تقلب صورت گرفته است.

وکیل ترامپ خاطرنشان کرد که فقط یک نفر از طریق صندوق پست بارها رأی داده است. حتی برخی افراد با اسم فوت شده ها در انتخابات شرکت کرده اند. "ما باید به این موضوع رسیدگی کنیم". وی با اشاره به گزارش هایی درباره وضعیت مشابه در ایالتهایی مثل آریزونا و نوادا، گفت که دموکرات ها قصد دارند با همین ترفند پیروز شوند.

ادعای تقلب به اظهارات جولیانی محدود نمی شود بلکه خود ترامپ هم در جریان مراسمی در کاخ سفید با حضور 150 مهمان گفت: ما از دیوان عالی می خواهیم عملیات رأی گیری را به کلی متوقف کند.

وی مدعی فریب ملت آمریکا شد.

در مقابل "بیل دی بلازیو" شهردار نیویورک با رد ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات و پیروزی در این ایالت، این ادعاها را غیر قانونی و ناعادلانه توصیف کرد.

وی افزود که این نوع ادعاها مردم را به آشوب و بدرفتاری می کشاند. وی از اهالی این شهر خواست که در صورتی که قصد تظاهرات دارند، این کار را به صورت مسالمت آمیز انجام دهند.

طرح ادعای تقلب برای فریب مردم

در واقع آنکه مردم را فریب می دهد شخص ترامپ و وکلایش است که مدعی هستند در انتخابات تقلب شده است و آنها در این انتخابات پیروز شده اند. ترامپ با این سیاست ها و ادعاها آمریکا را در مسیر فاجعه ای نامعلوم قرار می دهد. او به دنبال ایجاد بحران قانون اساسی در کشور است که این کشور را در هرج و مرج فرو برده و بر اوضاع کشورهای دیگر به خصوص اروپایی ها تأثیر می گذارد.

بهترین گواه بر این مدعا، طرح ادعای پیروزی در انتخابات قبل از پایان شمارش آراست. این ادعا نگرانی های گسترده ای را در محافل سیاسی غرب و اروپا به وجود آورده است و آنها می ترسند که اوضاع پرتنش کنونی – که ترامپ به وجود آورده است – بر اوضاع سیاسی جهان تأثیر بگذارد.

باید در نظر داشته باشیم که آمریکا این روزها تبدیل به حباب سست و شکننده ای از سلاح و نژادپرستی و ادعاهای غیر انسانی است، این کشور در این اوضاع هر لحظه در معرض انفجار قرار دارد و با جرقه کوچکی از جوکرهای ترامپ، شعله ور می شود و این اوضاع اصلا تناسبی با ادعاهای ضد و نقیض و خودشیفتگی های ترامپ ندارد و کمک خواستن از رؤسای جمهوری که در گور خوابیده اند و دعای زندگان هم تأثیری به حالش نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز