استقبال وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی مقتدا صدر

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۹:۳۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۴۱۰۹
استقبال وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی مقتدا صدر
وزارت دارایی عراق از بسته پیشنهادی امروز (شنبه)‌ «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر برای حل بحران مالی این کشور از جمله از طریق بیرون راندن اشغالگران آمریکایی استقبال کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت دارایی عراق عصر شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، از طرح پیشنهادی مقتدا صدر استقبال می‌کند زیرا همسو با دیدگاه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق است که طرح اصلاحات اقتصادی با در نظر گرفتن این دیدگاه تدوین شده است.

این بیانیه افزود: وزارت دارایی و دولت عراق این طرح را برای جهش اقتصادی و توسعه توانمندی‌های تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی به منظور رفع کسری بودجه و حمایت از سرمایه‌گذاری در عراق در دستور کار قرار داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، وزارت دارایی عراق از همه تشکل‌های سیاسی می‌خواهد تا با همیاری تلاش‌های خود و بهره برداری از بسته پیشنهادی صدر در مسیر طرح اقتصادی دولت گام بردارند.

مقتدا صدر امروز در یک پیام توئیتری در واکنش به پاره‌ای گزارش‌ها مبنی بر رویکرد دولت برای گرفتن وام از خارج و داخل عراق به منظور پشت سرگذاشتن بحران اقتصادی و مالی موجود در کشور، از بسته پیشنهادی ۱۵ گانه خود برای حل این بحران خبر داده بود.

اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی یکی از این موارد بسته پیشنهادی ۱۵ گانه برای حل بحران اقتصادی آمریکا بود.

صدر تاکید کرده بود: اخراج نیروهای اشغالگر (آمریکایی) به دلیل اینکه حضورشان در عراق باعث ضرر و زیان است، باید از کشور بیرون رانده شوند.

وی افزوده بود: به خاطر توهم دفاع از خاک عراق، تاکنون میلیاردها دلار برای نظامیان آمریکایی هزینه شده است.

صدر همچنین ۱۴ پیشنهاد دیگر برای حل مشکلات اقتصادی و پولی عراق مطرح کرده که از جمله آنها گرفتن منظم هزینه‌های آب و  برق و دیگر خدمات عمومی از مردم و اخذ مالیات و مبارزه با فساد بود.

عراق برای دومین ماه متوالی در زمینه پرادخت حقوق کارکنان دولتی دچار مشکل شده و بر همین اساس، دولت طرح وام‌گیری مجدد از داخل و خارج را مطرح کرده است.

بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی با طرح وام‌گیری برای پشت سرگذاشتن بحران اقتصادی و مالی در عراق مخالفت کرده و معتقدند که وام گرفتن تبعات اقتصادی برای کشور به دنبال خواهد داشت و زمینه را برای دخالت خارجی در امور داخلی عراق فراهم خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز