انتظار ملک سلمان به پایان رسید/بایدن با پادشاه سعودی تماس گرفت+جزییات

۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ۰۰:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۳۲۵۱
انتظار ملک سلمان به پایان رسید/بایدن با پادشاه سعودی تماس گرفت+جزییات
رئیس جمهوری آمریکا در تماس با پادشاه سعودی بر پایان جنگ یمن و موضوعات حقوق بشری در عربستان تاکید کرد. کاخ سفید بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش برنا؛ در بیانیه عصر پنج‌شنبه کاخ سفید آمده است: جوزف آر. بایدن رئیس جمهوری آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان گفت‌وگو کرد تا به شراکت دیرینه ایالات متحده و عربستان سعودی بپردازد. 

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید آنها با هم درباره امنیت منطقه، از جمله از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری سازمان ملل و ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ در یمن  و تعهد ایالات متحده برای کمک به عربستان سعودی در دفاع از خاک خود در مواجهه با حملات گروه‌های همسو با ایران بحث کردند. 

این بیانیه ادامه می‌دهد رئیس جمهوری به آزادی مثبت چند فعال سعودی-آمریکایی و خانم لجین الهذلول از بازداشت اشاره و تأکید کرد که ایالات متحده به حقوق بشر جهانی و حاکمیت قانون اهمیت می‌دهد. 

بیانیه کاخ سفید اضافه می‌کند رئیس جمهوری به ملک سلمان گفت که تلاش خواهد کرد روابط دوجانبه را هرچه بیشتر مستحکم و شفاف کند.  دو مقام ماهیت تاریخی رابطه را تأیید و توافق کردند که در مورد موضوعات مورد علاقه و نگرانی مشترک کار کنند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرده بود نگرانی‌هایی در برخی موضوعات از رفتار مقامات سعودی وجود دارد که درباره پاسخگویی به آنها، گزینه‌های متعددی دارند.

قرار است مدیر اطلاعات ملی آمریکا، گزارش غیرمحرمانه‌ای از قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتشر کند.

نظر شما