روسیه و سازمان ملل درباره فلسطین گفت‎‌وگو کردند

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۰۰:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۸۶۵۸
روسیه و سازمان ملل درباره فلسطین گفت‎‌وگو کردند
«ولادیمیر سافرونکوف» نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در حل و فصل امور خاورمیانه با «تور ونسلاند» نماینده دبیر کل سازمان ملل در خاورمیانه و «سون کوپمن» نماینده اتحادیه اروپا در امور خارومیانه درباره مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت و گوی تلفنی کرد.

به گزارش برنا، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با اشاره به این تماس تلفنی در بیانیه ای اعلام کرد: در رابطه با تشدید مناقشه میان اسراییل و فلسطین، در این گفت وگوی تلفنی بر ضرورت اقدامات فوری در فرمت دوجانبه و در جارچوب گروه چهار صلح خاورمیانه برای توقف اقدامات نظامی، تثبیت اوضاع میدانی و ایجاد شرایط مساعد برای ازسرگیری مذاکرات بین فلسطین و اسراییل درباره مسائل تعیین موقعیت حقوقی ازجمله مساله اورشلیم شرقی (بیت المقدس) تاکید شد.

طرف روسی در اهمیت برگزاری گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه در سطح وزیران در آینده نزدیک تاکید و خاطرنشان کرد که نشست این گروه برای توقف خشونت ها (در سرزمین های اشغالی) اهمیت فراوان خواهد داشت.  

گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.   

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته خواستار برگزاری فوری نشست گروه چهار صلح خاورمیانه برای بررسی وضع سرزمین های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، لاوروف در نشست مطبوعاتی مشترک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو گفت: نشست گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه در سطح وزیران خارجه باید برای (بررسی وضعیت مناقشه فلسطین و اسراییل) هرچه زودتر برگزار شود.  

لاوروف گفت: امروز ما به این تفاهم رسیدیم که مهم ترین وظیفه ما در شرایط کنونی برگزاری فوری نشست گروه چهار میانجی گران خاورمیانه است.  

 وی افزود: ما این کار را به دبیر کل سازمان ملل به عنوان هماهنگ کننده گروه چهار بین المللی خاورمیانه می سپاریم تا با همکاری و تماس با طرف های دینفع، مقدمات این شست فراهم شود.  

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را امروز نیز از سرگرفت.

رژیم اشغالگر قدس شب گذشته و بامداد امروز ده‌ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شد.

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی ترین شهرهای اسرائیل رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

نظر شما