پاسخ طالبان به بمباران امریکا در افغانستان

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۹:۳۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۹۸۵۸۵
پاسخ طالبان به بمباران امریکا در افغانستان
سخنگوی طالبان اعلام کرد، آمریکا در چندین ولایت افغانستان سنگرهای این گروه را بمباران کرده و در صورت تکرار این اقدام پاسخ مناسب را خواهد داد.

به گزارش برنا، به نقل از اسپوتنیک،‌ ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد، آمریکا در چندین ولایت افغانستان سنگرهای این گروه را بمباران کرده است.

سخنگوی گروه طالبان در توییترش این اقدامات را تحریک آمیز خوانده و نوشته است: تمرکز نیروهای آمریکا باید به روی خروج این کشور از افغانستان باشد و در صورت تکرار این اقدام عواقب آنها بر عهده این کشور است. 

پیش از این، شبکه خبری فاکس‌نیوز شامگاه جمعه به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد، آمریکا سنگرهای جنگجویان گروه طالبان در شمال افغانستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

این حملات نیروهای آمریکایی به جنگجویان گروه طالبان در حالی صورت می‌گیرد، که اشرف غنی و عبدالله به آمریکا سفر کرده‌اند.

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان از طالبان خواسته از جنگ دست برداشته و آتش‌بس کند؛ در غیر این صورت با ملت افغانستان مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صبح کابل، محمد اشرف غنی پس از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک نشست خبری حاضر شد و گفت: "طالبان و حامیان آن‌ها باید بدانند که نمی‌توانند با استفاده از زور، افغان‌ها را وادار به تسلیم کنند. بیایید آتش‌بس کنید و وارد یک روند سیاسی شوید. اگر راه دیگری را انتخاب کنید، با ملت افغانستان روبه‌رو خواهید شد".

رئیس‌جمهوری افغانستان بدون نام‌ بردن از کشور مشخصی گفت که آن‌ها باید بر نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری کنند؛ نه نیروهای دیگری.

این در حالی است که پیش از این، دولت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت از گروه طالبان متهم کرده بود.

با این حال، غنی، در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که گفت‌وگوهای او با مقام‌های آمریکایی موثر بود.

او گفت: "سفارت ایالات متحده در کابل، به فعالیت‌ ادامه خواهد داد و برای حمایت از نیروهای افغانستان، بیش از سه میلیارد دلار پیشنهاد شده و روند تحویل‌دهی تجهیزات نظامی مانند چرخ‌بال‌ها نیز ادامه خواهد یافت".

غنی گفت که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا حمایت خود را از مردم افغانستان اعلام کردند.

نظر شما