با پیگیری و هماهنگی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن؛

ایران در جشنواره جهانی کم توانان ۲۰۲۱ توکیو شرکت می کند

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۳:۳۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۸۴۹۷
ایران در جشنواره جهانی کم توانان ۲۰۲۱ توکیو شرکت می کند
با پیگیری و هماهنگی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، ایران در جشنواره جهانی کم توانان 2021 توکیو شرکت می کند.

به گزارش برنا، با حمایت، هماهنگی و پیگیری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، حضور پررنگ و جدی هنرمندان ایرانی همچون سال های گذشته در جشنواره جهانی کم توانان و معلولان (paralymart 2021) توکیو انجام خواهد شد.

 در همین ارتباط و از سوی رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن و با همکاری اداره کل همکاری فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراخوان این جشنواره ارسال گردیده که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به دریافت اطلاعات، درج اثر، ثبت نام و ... اقدام نمایند.

هنرمندان علاقه مند با مراجعه به سایت انگلیسی به آدرس زیر برای دریافت اطلاعات و آشنایی با این دوره جشنواره  

https://paralymart-wc.com/2021/index_en.html#sec03 

و آدرس زیر برای ثبت نام و درج اثر و ... اقدام نمایند.

https://contest.paralymart.or.jp/paralymartwc2021_en/

موضوع جشنواره سال جاری "لبخند" در نظر گرفته شده و علاقه مندان می بایست تا پنجشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰ (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱) نسبت به ثبت نام و معرفی آثار خود  بر اساس مشخصات اعلامی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در فراخوان جشنواره مشخصات و شرایطی همچون آثار هنرمندان کم توان می تواند هم فردی باشد و هم گروهی، گواهی معتبر مبنی بر دارا بودن معلولیت و ... ذکر شده و اندازه اثر و تصویر هم می تواند از آ-۴ معادل ۲۱۰ x ۲۹۷ تا آ-0 معادل ۸۴۱ x ۱۱۸۹ و اندازه تصاویر دیجیتالی برای ثبت در سایت  هم حداکثر ۱۵ مگابایت در نظر گرفته شده است.

آثار مورد قبول در این دوره شامل مدادهای رنگی، رنگ‌های اکریلیک، آب‌رنگ‌ها، رنگ‌های روغن، یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ ‌نقش چوبی (آجرک)، خوش‌نویسی، تصویر گل دوزی (با دست) است که باید به همراه اطلاعاتی به زبان انگلیسی  شامل نام و نام خانوادگی، تخلص، نوع معلولیت، کشور سکونت، آدرس محل سکونت، شماره تلفن و موبایل (تلفن همراه) در سامانه ثبت گردد و تنها آثاری که با موضوع " لبخند" باشند مورد پذیرش قرار می گیرد.

عنوان رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن همچون سال های گذشته در بخش حامیان و همراهان جشنواره قید گردیده ضمن آن که در بخش مسابقه نیز جایزه یکی از برندگان بخش نهایی را بر عهده گرفته است.

در جشنواره سال های ۲۰۱۸ با موضوع " جشن و جشنواره" و ۲۰۲۰ با موضوع "صلح" نیز رایزنی فرهنگی مشاکت نموده و در هر دوره بیش از ۲۰۰ اثر را که بیشترین تعداد در میان ۴۱ کشور شرکت کننده بوده است را ارائه نمود.

در سال ۲۰۱۸،  ۶ اثر به بخش نهایی و ۵۰اثر در کتاب جشنواره به چاپ رسید و در سال ۲۰۲۰ نیز نفر دوم جایزه بزرگ جشنواره به ایران و مهرناز بهرامی هنرمند سیستان و بلوچستانی برای اثر "صلح از درون" تعلق گرفت و همچنین جایزه رایزنی فرهنگی ایران نیز به اثر " پیوند آرزوها" از  هنرمند ژاپنی طی مراسمی در توکیو با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدود اهداء شد.

در جشنواره ۲۰۲۰ علاوه بر انتخاب نفر دوم از ایران، هایده مهریزی برگزیده برای دریافت جایزه داور جشنوار نوبوماسا کوشینو و فلاحتی برگزیده برای دریافت جایزه سفارت آنگولا در ژاپن گردیدند که به همراه ۲۶ اثر دیگر انتخاب شده در مرحله اول از کشورمان و همچنین تصویر مهرناز بهرامی در کتاب جشنواره به چاپ رسید و بالاترین تعداد آثار انتخابی را به خود اختصاص داد.

نظر شما
پرونده ویژه