مقام آمریکایی: در حال پرداخت بهای تصمیم فاجعه بار خروج از برجام هستیم

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۸:۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۵۰۸۶
مقام آمریکایی: در حال پرداخت بهای تصمیم فاجعه بار خروج از برجام هستیم
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با پایان دور هفتم مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ در وین اعلام کرد که اولویت واشنگتن بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام است.

به گزارش برنا، جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا انتظار دارید مذاکرات قبل از پایان سال میلادی جاری از سر گرفته شود، اظهار داشت همانطور که می دانیم پایان سال بسیار نزدیک است، اما آنچه می توانم بگویم این است که دور هفتم مذاکرات در وین امروز پایان یافت.

معاون ند پرایس تصریح کرد رابرت مالی فرستاده ویژه  آمریکا در امور ایران و هیات همراه  در آخرهفته (شنبه و یکشنبه) به واشنگتن بازخواهند گشت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: هنوز نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که این مذاکرات چه زمانی از سر گرفته خواهند شد.

وی در عین حال مدعی شد آنچه می‌توانم بگویم این است که اولویت ما از سرگیری سازنده مذاکرات با همه طرف‌هایی است که به دنبال دستیابی و اجرای بازگشت سریع و متقابل به پایبندی کامل به برجام هستند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به رغم اظهارات "انریکه مورا" معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام و اظهار امیدواری وی برای به نتیجه رسیدن گفت و گوها ظرف چند هفته آینده مدعی شد: خیلی زود است که بگوییم آیا ایران با رویکرد سازنده‌تری بازگشته است یا خیر.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا همزمان با پایان دور هفتم مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش اظهار داشت: در حال پرداخت بهای تصمیم فاجعه بار خروج از برجام هستیم.

سالیوان روز جمعه به وقت محلی در سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به هراس واشنگتن از پیشرفت برنامه هسته ای ایران مدعی شد که ما نگرانی خود در مورد ادامه برنامه هسته ای ایران را از طریق متحدان اروپایی به ایران اعلام کرده ایم.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن مدعی شد ایران این نگرانی ها را درک می کند ولی نمی خواهد به صورت آشکار در مورد آنها مذاکره کند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین در پایان دور هفتم این گفت و گوها، با تاکید براینکه سرعت دستیابی به توافق بستگی به اراده طرف مقابل دارد، گفت: اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد گفت‌ وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز