امیرعبداللهیان: سفیر ایران در یمن به زودی معرفی خواهد شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۲:۰۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۹۳۶۹
امیرعبداللهیان: سفیر ایران در یمن به زودی معرفی خواهد شد
امیر‌عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به زودی سفیر ایران در یمن تعیین و معرفی می‌شود، در حال حاضر سفارت ایران در یمن توسط کاردار اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد شهید حسن ایرلو در جمع خبرنگاران گفت: به زودی سفیر ایران در یمن  تعیین و به این کشور معرفی می شود. فعلا سفارت توسط کاردار اداره می‌شود. 

وی گفت: برای پیگیری مناسبات ایران با یمن، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به زودی تعیین و در این کشور مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کاردار ایران در یمن با انجام فعالیت های لازم سفارت را باز نگه داشته و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری ها و بازگشت صلح به یمن و برای لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می دهیم و معتقدیم یمن صرفا راهکار سیاسی دارد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه اتحادیه اروپا و آقای مورا هم فعالانه تلاش می‌کنند که به نقش هماهنگ خود ادامه دهند، گفت: اگر طرف‌های مقابل، مذاکراتی که در این مرحله شروع شده است را با حسن نیت ادامه بدهند، دست یافتن به توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.اگر جدیت در کنار حسن نیت در مذاکرات دیده شود، رسیدن به توافق خوب در آینده‌ای نزدیک متصور است.

وزیر امور خارجه گفت: ما معتقد هستیم در سایه حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی یمن، بایستی دولتی با مشارکت همه طرف‌های یمنی در این کشور تشکیل شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برخی در ذهن و در برنامه‌های خودشان به دنبال تجزیه یمن به دو یا چند منطقه بوده و هستند اما ما مخالف هرگونه تجزیه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی هستیم.

امیرعبداللهیان افزود: در حال حاضر نیز کاردار جمهوری اسلامی ایران در یمن با نشاط و با فعالیت لازم سفارت را باز نگه داشته است و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری‌ها، لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور و بازگشت صلح  ادامه می‌دهیم و معتقد هستیم بحران یمن صرفاً راه‌حل سیاسی دارد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز